geschiedenis en toekomst/ zomergasten 2016 ?/ Andrea Britta Maier op 28-8/ Mark Rutte 4-9

Steeds als ik keek op de site van de Anningahof http://www.anningahof.nl  intrigeerde dit plaatje mij. Hangende Mannen ( 2003) van Tom Claassen.Luguber en associaties oproepend met Amerikaaanse westerns. The Good,the Bad and the Ugly, Hang um High.

Je kunt het doordringende mondharmonicaatje uit Once Upon a time in The West erbij horen. Gisteravond zeiden we: Jan Leyers van Zomergasten zal wel onmiddellijk de kroeg ingaan na het gesprek met Ben Verwaayen, die uitblonk in oppervlakkigheid.Wat weet hij echt van wat er leeft in Chili ( toen), in Frankrijk, China nu.Wat weet hij van de geschiedenis?

Verbijsterend.( Op Adriaan van Dis als Zomergast verheug ik me; een man die zowel de buiten-als binnenwereld heeft verkend.) Het is nog steeds heet en ik verlang naar een temperatuur van 20 graden. Slecht geslapen;zoals velen waarschijnlijk.Vandaag weer aan het werk. Rustig aan; voorbereiden.

Ik heb nog een boekenbon en verheug me op de nieuwe Geert Mak. Zelf maakte ik met mijn simpele cameraatje onderstaande foto van de Hangende Mannen; met daarnaast paarden, die zich voeden. Je zou er een betekenis aan kunnen geven; aan dit beeld.Het paard als symbool van vitaliteit .

Geschiedenis en toekomst. Dood en leven naast elkaar. Aan alle werkenden: Keep it cool. ——————————————————————————

Reinbert de Leeuw gaf een prachtig college in Zomergasten 11-8-2014 ————————————————————————— 23-6-2015 http://www.vpro.nl Zomergasten 2015 bekend. 

————————————————————————————————————–

30-7 Nieuw leven in huis.

Sinds een week een nieuwe hond bij Athos ( toevallig zijn kleindochter van 4) een herplaatsing. We zijn er druk mee.

Van Aboutaleb heb ik maar een klein stukje gezien, maar ik heb nu Bonita Avenue van Peter Buwalda bijna uit.Boeiend.  Buwalda; de zomergast van zondag.

Isn’t she lovely?

Kayla————————————————————————————-

10-8.

Prachtig type Simone; de meningen zijn hier verdeeld maar ik vond het interessant ( tot 10.30 gekeken)

Pas 25.

Petje af.

1eb19583-d2d8-4ae4-8017-a97809ca5d8b

————————————————————————–

22-8-2015

Annejet van der Zijl; interessante gast,maar ik weet nog niet of ik het zal zien.

The Piano is een aanrader; met een glansrol voor Harvey Keitel.

——————————————————————————

29-8-2015

De laatste zomergast heb ik niet gezien.

“Te theoretisch”, lees ik in twitter, bv Lacan, waar ik niet in kom.

De volgende module die ik ga doen is: Inleiding in de filosofie.Ik houd mijn hart vast.

Ervaringsdeskundigheid blijft zeer belangrijk,vind ik.


27-6-2016

De eerste bekende : Mark Rutte; 4 september

http://www.vpro.nl/zomergasten.html


30-7-2016

De meningen zijn hier verdeeld, dus ikweet nog niet welke ik ga zien.


14-8-2016

Itt vorige jaren heb ik nog niet één Zomergast gezien.

Hedy ‘d Ancona zal ik zeker, rustig, in Uitzending Gemist bekijken.


25-8-2016

Uitzending gemist heb ik niet bekeken; dat is teveel, maar ik las wel veel, verschillende recensies.

De jonge hoogleraar interne geneeskunde Andrea Maier ( ’78) wil ik graag zien en mijn partner ook ( dat kijkt wat relaxter) Zij bepleit wereldwijd voor een andere benadering van ouderdom ( ook hoogleraar Melbourne, Australie)

Wellicht volgende week een blog erover gekoppeld aan mijn ervaring als “oudere jongere”.

Afbeeldingsresultaat voor andrea maier


4-9-2016

Boeiend, die Andrea Maier; ook in het dubbelinterview NRC, maar ze roept veel vragen op.

Wat laat Mark Rutte vanavond zien?

enfin: met de Vuelta op de achtergrond begin ik vanmiddag aan een boek dat ik ontdekte in de bibliotheek.

Deborah Davis: Andy Warhols Roadtrip; voor een beter begrip van de USA en de 4 kranten heb ik nog niet uit.

 

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

3 reacties op geschiedenis en toekomst/ zomergasten 2016 ?/ Andrea Britta Maier op 28-8/ Mark Rutte 4-9

  1. simonkorving zegt:

    Mooie foto vindt deze bijna overhotte pre-vutter die zich het schompes klust ;-))

  2. Laila zegt:

    Dag Simon; cool blijven geldt natuurlijk voor iedereen.
    Ik houd het hier ook voor gezien; IJS.

  3. Laila zegt:

    Dat ZOMERGASTEN voor het gehele oeuvre een ERE Nipkov-schijf krijgt vind ik verheugend.

Geef een reactie

