mother;what makes us reminiscent…/ 2015 anninga moderne mecenas

“Ik heb drie kinderen”,hoorde ik een vriendin onlangs zeggen.

“Twee van mezelf en één van mijn schoonmoeder”en daarmee doelde ze schertsend op het feit dat mannen soms net kinderen zijn.

Een voorbeeld vind ik het zapgedrag van mannen; alsof ze daarmee controle willen houden. ( Nu weet ik niet of dat een goed voorbeeld is van kinderlijk gedrag) Aan het tv-gedrag van partner heb ik me inmiddels aangepast. Er ligt altijd wel wat te lezen naast  de stoel.

Gisteren had ik veel geluk.Zomergasten ;  ging zomaar aan; de vorige gasten boeiden hem niet  ( “ik kan geen sport meer zien”, zei hij; een groot sportliefhebber)

Lidewij Edelkoort ( een visionaire geest;

http://www.edelkoort.com)

was erop en ik vond haar toch boeiend. Ze schetste een toekomst waarin kinderen meer bevaderd en bemoederd worden en daardoor andere mensen worden. Bovendien worden de vaders anders door het zorgen. Zachter.Zelf had ze niet naar de kleuterschool gehoeven,zodat ze de ruimte kreeg als kind om haar verbeelding uit te leven.

Haar opvattingen over de Designacademie waar ze jaren lesgaf ( en hoofd was) en de invloed van de creatieve studenten. Fantastisch.Er is ontzettend veel creatief talent bij jongeren.Het belang van cultuur in een samenleving…Haar slotfilmpje ,waar heel veel mensen aan gewerkt hebben en nog,over Johnnie Cash was prachtig.

Er is crisis op de Designacademie trouwens; bijna om zeep geholpen door een managementcultuur,begreep ik. “Als dat gebeurt breekt de pleuris uit”, zei ze.Of iets van die strekking.

Deze week heb ik nog vakantie; wellicht ga ik nog naar het Kroller Muller,maar de foto hierboven ( zelf gemaakt) van een beeld van Henk Visch in de prachtige tuin, de Anningahof,die maar twintig minuten fietsen van mijn huis afligt wil ik de lezer niet onthouden.

De Moeder; ( Mother what makes us reminiscent) een fraai symbool.Oeroud.

Tot slot: nog een beeld uit de Anningahof:

Big mother is watching you:-)

Leunen in de wind: Bert Frijns;materiaal glas.

Deze compositie heeft een wijdse uitstraling. Ze staan rustig in het landschap en gaan daar een verhaal mee aan. Door de transparantie gaat niets van het landschap verloren,maar voegt er juist nieuwe dingen aan toe/staat in het gidsje.

———————————————————————————————–

6-6-2015

Door de tuin komt een weg, maar Anninga kreeg vandaag een zilveren anjer als moderne mecenas. Eervol. Tweede van rechts.

470x313xzilveren_anjer_jpg_pagespeed_ic_PH8jB9VJ9Y

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

11 reacties op mother;what makes us reminiscent…/ 2015 anninga moderne mecenas

  1. Bij ons beheer ik het zapding ….. maar ik zap er niet mee. Ik vind de tv-gids een veel handiger middel om te onderzoeken of misschien nog iets leuks komt.

  2. Wllm Kalb zegt:

    “ik vond haar toch boeiend” schrijf je. Dat woordje ‘toch’ is wel kenmerkend. Ik vond haar aanmatigend, irritant maar inderdaad ook heel erg boeiend, alles behalve alledaags.

  3. svara zegt:

    Ik keek ook naar zomergasten.
    Aanvankelijk boeide ze en sommige fragmenten waren wel aardig.
    Dat filmpje met die dans in de regen bijv. vond ik wel hilarisch. Ik moet diep nadenken om andere fragmenten terug te halen.
    Maar haar manier van praten met haar stopwoordjes en het Engels er tussendoor werd me op een gegeven moment toch te veel ook al bleef ik bijna tot aan het einde kijken maar meer naar haar dan dat de fragmenten boeide.
    Ook intrigeerde het omdat ze voor mijn gevoel echt het idee had dat het allemaal nieuw was wat ze vertelde of dat zij het had bedacht.
    Ja en mooi dat ze die kans had gekregen va haar ouders, en dat in die tijd.
    De week ervoor vond ik een zeer prettige vrouw, jammer dat het niet doorging.

    • Laila zegt:

      Jolanda Withuis.
      Niet gezien.
      Wel een blog over geschreven. Over Jolanda en haar man in Zutphen.
      “Wees manlijk;zijt sterk”:-)
      Hij schreef: De geest van het verzet ( aangeboden aan Beatrix)

  4. dickblogt zegt:

    Vanzelfsprekend wens ik niemand migraine toe, maar halverwege vond ik het wel weer lang genoeg. Ik zapte…. De afterparty in Londen was leuker, al kan ik nu geen huppend oranjevolk meer zien. (Bestaan er nog televisiegidsen?!)

  5. galmiers zegt:

    Ik haakte al snel af,
    dit lijkt wel een trend met de zomergasten van dit jaar.

  6. Hij stond aan omdat er iemand anders keek. Ik verveel me nooit, dus kon ondertussen wel wat anders doen. En tegelijk nog wel wat gedachtenspinsels laten circuleren. Trendwatcher. Een ander woord voor iemand die onbenulligheden voorspelt. Een luchtfietser. een praatjesdesigner.
    Tenslotte sprak ik: Wees een man en ga alsjeblieft eens zappen. Als het moet mag het zelfs sport zijn .

  7. Laila zegt:

    Dansen met woorden; een leuke bezigheid in een zotte zomer.
    Ik heb nog even toegevoegd wat in het gidsje staat over het glazen beeld.

  8. Laila zegt:

    Hib Anninga kreeg de Overstichtprijs voor de tuin op de schop gaat.
    Er komt een autoweg doorheen.

Geef een reactie

