this land is your land ( vakantieblog)

Vandaag is het honderd jaar geleden dat hij geboren is. Woody Guthrie.Amerika’s grootste volkszanger aller tijden wordt hij genoemd. Onlosmakelijk verbonden met Bob Dylan.Inspiratie voor velen.De VK heeft een aardig stukje over hem.

Vandaag wordt Komrij begraven.

“Hij was groter dan Mulisch”, hoorde ik iemand deze week zeggen. Wie weet.

Komrij’s Canon heb ik nu thuis en Villa Pouca; zijn autobiografische werk.Om 12.oo uur heeft de NOS een afscheid.

Afgelopen maandag was ik in Amsterdam in een gebouw van een favoriete architect Alberts en van Huut.Een gebouw dat zindert van de kunst en wellicht valt het straks in de bus. Art at the Office. Een kadootje van J, na twee jaar begeleiden.25.000 kunstwerken in meer dan 40 landen.

Gisteren zag ik een filmpje met Annabel Birnie ( artmanager aldaar); over de keuze van de figuratieve kunst .Om duizelig van te worden.

Het leven kan voorbij zijn zonder dat je het beseft.Dus: zeur niet.

This land is your land,this land is my land

From California, to the New York Island

From the Redwood Forest,to the Gulf Stream waters

This land was made for you and me

uit de collectie:

de pianospeler van Cornelis Doolaard.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

15 reacties op this land is your land ( vakantieblog)

  1. Wat ben je toch ook een lekker warhoofd.

  2. Burro zegt:

    Guthrie en Dylan. Mijn favorieten en inderdaad : lekker “breed” blog.

  3. Blewbird zegt:

    Komrij groter dan Mulisch, dat vind ik ook. Guthrie groter dan Springsteen. Alleen Bob Dylan en Neil Young komen in de buurt.

  4. mirosjabin zegt:

    het blijven toch minder ontwikkelden, dat verschil is evident.

  5. mirosjabin zegt:

    @ Hij kan me wat met zijn hoedje.

  6. Sorry lieve Laila dit kon ik eventjes niet laten.

  7. @blewbird
    Ok jij bent begonnen ! Voor altijd onderin de ziel gebrand. Carey en natuurlijk Coyote (in de oorspronkelijke versie zonder Jaco Pastorius natuurlijk)

  8. Laila zegt:

    Annabelle Birnie wordt directeur van het Drents Museum in Assen. Goh.

Geef een reactie

