north sea jazz/ 2014/ 2015 edison voor Typhoon-pinkpop / 2016 Een swingend Metropole Orkest

De foto heb ik van haar site. Rita Reys; 88.Niet te geloven.

“Zolang haar stem nog goed klinkt,en dan bedoelt ze echt goed, zonder breken of piepen,blijft ze zingen. Komende vrijdag staat ze voor de twintigste keer op North Sea Jazz.”

In de NRC staat een interview met haar; over de Rotterdamse volkswijk Crooswijk,waar ze geboren is, de enorme discipline die ze van moeder meekreeg; die haar van pas kwam tussen de zuipende muzikanten. Op haar 32 ste was ze weduwe met een peuter,dus moest er weer brood op de plank.

Muziek is creatief en gevoelig,je kunt jezelf ermee optillen,denk ik.”

Een mooie uitspraak. Een paar jaar geleden zag ik haar hier ( ik blogde erover;19-11-2007/blog no.70. Is dat alweer 5 jaar geleden?) en ik vond het fantastisch. Mede door de muzikanten , de sprankelende pianist Peter Beets, Ruud Jacobs met de witte manen en drummer Joost Patocka.

“My funny Valentine“, zong ze en het ging me door merg en been. Het was haar debuut,lees ik nu waarmee ze doorbrak in Nederland.

Vrijdag 6 juli treedt ze op.

Van Morrison komt ook.

En The Kyteman Orchestra.

www.northseajazz.com

————————————————————————

2014: nu al uitverkocht.

Niet meer met Rita Reys.

Wel Jos Stone.

Joss_Stone_@_Salumeria_della_Musica_08

En Typhoon met Lobi da Basi.

typhoon-660x244

En de poster van 2014.

Artposter-NSJF-2014——–

Typhoon op Pinkpop 2015

foto VK.

En op North Sea Jazz 2015 .

Cassandra Wilson zingt Billie Holiday.

cassandra-wilson-credit-mark-seliger

———————–

10-7;

Maar ik ken Cassandra niet.

 

 


8-7-2016

Met een swingend  Metropole Orkest ( winnaar grammy)

 

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

2 reacties op north sea jazz/ 2014/ 2015 edison voor Typhoon-pinkpop / 2016 Een swingend Metropole Orkest

  1. fulpsvalstar zegt:

    Bewonderenswaardig om op die leeftijd nog de planken op te durven, het gevaar is alleen dat je dan eindigt als Heesters, dat was op het eind een karikatuur van zichzelf, om een karikatuur kan je soms lachen dus trok hij nog volle zalen.

  2. Laila zegt:

    Vijf jaar geleden vond ik haar nog goed en ik denk dat goede muzikanten het zich niet kunnen veroorloven met een “karikatuur’te spelen.

Geef een reactie

