ach margrietje…

Het is kil. Straks maar weer naar boven om iets anders aan te doen. Je zou haast de verwarming aanzetten.De lucht laat wel wat blauw zien en het duurt niet lang of een uitbundige waterval van paarse rozen tooit de hibiscus.Een zomer lang.

Zo’n roos als hierboven heb ik dit weekend nog gekocht. Een trosroos op stam. Ik zette hem achterop de fiets en wandelde door de wind,maar bedacht dat de bloempot net in de fietstas kon. Wel grappig; fietsen met zo’n bungelende plant.

Nog ruim twee weken mensen en dan komt er een tijd van onthaasten, lummelen, stilte,zon en ijs,maar eerst zoek ik nog even  naar een gedicht over de roos.

Hoe kan het dat er een liedje in mijn hoofd komt? Van Wil Tura. Een echte smartlap,waar ik wel vrolijk van word.

Ach Margrietje de rozen zullen bloeien

ook al zie je mij nooit weer…

Kent u hem nog?

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

10 reacties op ach margrietje…

  1. kitty zegt:

    Jazeker; rond 1970. 😉

  2. Joost Lips zegt:

    Louis Neefs zong het; een van de cliënten van de woongroep waar ik indertijd werkte kon het lied niet horen zonder in tranen uit te barsten.

  3. fulpsvalstar zegt:

    Mijn geheugen zegt: “ach Marietje”.
    En wat betreft mijn geheugen is weleens opgemerkt: “je hebt ze allemaal maar niet geheel op een rijtje”.

  4. Spuit11 zegt:

    Zag het onlangs bij Jaap H. jou ook bekend toch? Maakte dezelfde vergissing over Marietje, mijn moeder zong het wel eens, dat was ver voor 1970.

    Die gedachte kwam ook bij mij op om de verwarming aan te zetten 😉 Hebben jullie twee weken eerder vakantie dan het basisonderwijs, of heb jij extra vrije dagen te goed?

    • Laila zegt:

      Zo; ik ga er weer door. Regent ut nog?
      Ver voor 1970 wat het liedje er nog niet,maar ik kan me vergissen.

      Al jaren hebben wij vakantie vanaf ongeveer half juli.

  5. Ik ben weer bij
    Ik geef je een roosje

Geef een reactie

