Familienbild Rembrandt/ augustus 2015 verder bloggen?

Toen ik gisteren thuis kwam zag ik een envelop van mijn werk  liggen. Al een uitnodiging voor de opening van het Hogeschooljaar op 5 september. Onder andere Ralph Keuning, directeur van de Fundatie houdt  een lezing over “cultureel ondernemerschap”, met de titel: tussen kunst en cash.Commercie en kunst; ze kunnen op  gespannen voet staan ,dat is wel zeker.

Het lijkt me niet gemakkelijk bezoekers te moeten trekken en tegelijkertijd kwaliteit te leveren. Ik volg hem al een tijd; zijn belangstelling,zijn visie.We hebben ook gemeenschappelijke interesses, heb ik gemerkt.Bijzonder vind ik dat hij verbindingen wil maken;bijvoorbeeld tussen Duitse kunstenaars en Nederlandse ( Hij heeft  in Berlijn gestudeerd en gewerkt)Dat spreekt me aan; het gaat er misschien wel om verbindingen te maken,op microniveau, tussen je voelen en denken en op macroniveau.Het ongewone verbinden.Samenwerken.( Eigenlijk ben ik die diversiteit ook gewend, bedenk ik nu, een ex-bouwvakker naast een ex-dominee. Er is niks leukers)Van Ralph Keuning naar Armando is niet zo’n grote stap. Hij “krijgt”Oud Amelisweerd,las ik.Of dat gunstig is of niet kan ik niet beoordelen. In ieder geval vind ik een blijvende plek voor deze multi-kunstenaar van belang. Wat zal hij er zelf van vinden?

Ik sla het beklemmende boek Berlijn van Armando open en lees het laatste hoofdstuk over zijn treinreis naar de Harz.

“Ook nog even in het museum van Braunschweig geweest. Daar is één van de mooiste Rembrandts die ik ken. “Familienbild”.

—————————————————-

februari 2015; te zien in:

http://www.rijksmuseum.nl

 

En; ivm de curiositeit:

cms_retina_full_cover

——————————————————————————————————–

26-8-2015

Gisteren, bij het tentamen inleiding letterkunde moest ik een analyse maken van een fraaie tekst van Armando.

Qua studie ga ik mijn ambitieuze plannen bijstellen.Het is teveel en te duur.

Ik ga, in overleg, wat krenten uit de pap halen.

Verder ben ik met twee aardige vrijwilligersprojekten bezig,waar over te bloggen valt.

Misschien in september.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Een reactie op Familienbild Rembrandt/ augustus 2015 verder bloggen?

  1. Laila zegt:

    Erg mooi; die Rembrandt, ik had hem nog niet gezien. Staat niet in De Ogen van Rembrandt van Schama.

Geef een reactie

