te weinig sigaretten…(prijs voor marlene dumas)

Eigenlijk wilde ik geen blog maken,een paar dagen niet, maar soms heb ik het gevoel dat ik wel 10 kan schrijven.

40 jaar Len  Munnik ( in Trouw),lees ik met als kop:

Trouw zijn aan idealen.Prachtig vind ik de tekenaar Len,met zijn volstrekt eigen stijl;hij valt me altijd op.( het artikel heb ik nog niet gelezen)

Een ander bericht doet me ook plezier. Hoewel ik de andere genomineerden niet ken vind ik haar werk sterk. Ellen Deckwitz ( hoog opgeleid). Ze heeft de Cees Buddinghprijs gewonnen voor het “beste debuut.” zie blog 8 juni.Voor Dolores’

De steen vreest mij.

Zoals ik zei: ik zou nog 9 blogs kunnen maken maar hier laat ik het bij. Nog even een fragment van een gedicht van Ellen.

Een documentaire over jappen die zich dood werken

en mijn grootvader zet het geluid harder.

Knokkels tegen lippen,te weinig sigaretten

voor dit gesprek…

Gefeliciteerd Ellen.

nb. En dan ook nog de Johannes Vermeerprijs( staatsprijs vanaf 2008) voor Marlene Dumas; het geld wordt besteed aan een bijzonder project…

www.marlenedumas.nl

ze hangt in mijn kamer.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

7 reacties op te weinig sigaretten…(prijs voor marlene dumas)

  1. maccie123 zegt:

    Fijn dat je toch schrijft. Boeiend, ook de gedichten die op je site staan. Zeker de drie wonderlijkste woorden.

  2. svara zegt:

    vooral lekker blijven schrijven Laila
    ‘trouw zijn aan je idealen’ 🙂
    jammer dat je die toevoeging achter de naam van Ellen zet.
    alsof dat er toe doet

    • Laila zegt:

      Ach; het provoceren zit me een beetje in het bloed. Dat weet je toch wel,zo langzamerhand.( wellicht ook een reactie op halve zolen die steeds tegen doctoranda aanschoppen)

      • svara zegt:

        ik stuurde je weer een mail naar het adres dat ik vond bij een reactie op mijn blog.
        aangezien ik geen reactie kreeg ga ik er maar vanuit dat je ook die niet kreeg.
        je kunt me als je wilt even je adres mailen naar: svara@kpnmail.nl

  3. Laila zegt:

    Het komt wel goed Svara. Zo af en toe moet een mens zijn/haar gedachten , en niet te vergeten zijn /haar gevoelens ordenen.
    Muziek; ga ik nu beluisteren.En ik schrijf voor iets anders.

    The Band; verveelt nooit.

    “The night,they drove old dixy down:-)

  4. Laila zegt:

    Het Kwaad blijft banaal bij Marlene Dumas.

Geef een reactie

