poetry international/aanstormend talent/ december ( 2016) cadeaumaand

de bozbezbozzel lijkt wat op

een jenk,maar heeft een kleinere kop ( C Buddingh)

Nog even een klein blogje voor ik aan het werk ga,want creativiteit maakt gelukkig,zoals in mijn vorig blog werd geconstateerd. Ik ben het daar mee eens.

De eerste regels hebben iets zots, iets absurds en soms hou ik daar wel van. Vaak ook niet.

Bent u ook al flauw ( is Gronings) van die zotte zynische zeikerds rond Johan Derksen op de tv en alles waar zij voor staan? Er zit niets anders op dan te focussen op bronnen en beelden die je wel wat doen.

Poetry International bijvoorbeeld. De site vind ik erg mooi; met een fraaie gids.

Voor de Cees Buddinghprijs zijn verschillende nominaties en Ellen Deckwitz ( 1982) is er een van met haar debuut: De steen vreest mij. Een bundel waarin een dysfunctionele familie in kaart wordt gebracht. Een grootvader, in wie de oorlog diepe sporen heeft nagelaten, een alcoholische moeder ,een broertje dat ieder moment lijkt te kunnen instorten enzovoort.

Ze boeit me;Ellen Deckwitz .Hierbij het gedicht waaraan de bundel de titel ontleent.

Ik graaf mijn broertje op.Zijn bekken

eleganter dan een lelie en beenderbleek

de vingers,poten van grondig bint.

 

Mijn donkere koten die in de aarde

rondwaren,woelend

tot een weldoorvoede regenworm

de kieren van een kleine teen doorsnijdt.

 

Mijn broertje hoest kluiten op,

zinkt terug wel ik kan er tegenop

graven,de steen vreest mij

omdat ik hem stuk zal slaan.

www.poetryinternational.nl

 


15-11-2016

Ik lees nu o.a. Olijven moet je leren eten : een erg mooi, prikkelend boekje om cadeau te geven of te krijgen.

 

Afbeeldingsresultaat voor olijven moet je leren eten

 

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

8 reacties op poetry international/aanstormend talent/ december ( 2016) cadeaumaand

  1. svara zegt:

    Misschien een tip Laila
    Wanneer jij een link aan je blog toevoegt zoals nu van poetry international dan zou het voor de lezer van jouw blog handig zijn als je in datzelfde venster aanvinkt om die link in een nieuw venster te openen.
    Als lezer kom ik dan vanzelf weer op jouw blog terug als ik, zoals in dit geval de site van poetry international weer verlaat.
    Ik vlieg er bij jou altijd uit en moet ik weer via OBA terug naar hier, als ik nog niet uitgelezen of uitgekeken was.
    groet

  2. svara zegt:

    oh dat valt heel erg mee hoe je dat moet doen
    als je het op prijs stelt dan stuur ik je een fotootje van dat venster in een mail
    ik heb ook wordpress dus dat is hetzelfde
    of is het niet duidelijk waar ik als lezer tegenaan loop?

  3. Laila zegt:

    De laatste dagen krijg ik agressieve mails van joanan rutgers van nederlands.nl, die mij nu wijst op tegengas . “Oorlog” met verslaafde,fakende gamende bloggers ( waarschijnlijk zijn meerdere berichten van hem,cornil bv)lijkt mij zinloos.

  4. Laila zegt:

    Ach; Al Galidi is gisteren weer eens aangeklikt,terwijl ik naar mijn koor was.
    Met oa The Rose of …gaan we optreden.

    He regen
    waarom val je hier?

    Mooi.

Geef een reactie

