de oorlog uit een kind halen/ december 2015 unieke samenwerking met unicef en save the children

“Marco bedankt jou vanuit Libanon”, lees ik net in mijn mail.Alsof je echt toegesproken wordt.

Sinds een paar maanden ben ik donateur van War Child, waar Marco Borsato zich ook druk voor maakt. Ik geloof dat ik van te voren wel gekeken heb of het een Echt Goed Doel is. Je weet het maar nooit tegenwoordig.

In het mailtje staan cijfers en ik kwam de zin tegen:

“Samen halen we de oorlog uit een kind.”Wel een mooie zin.

Het vredesteken ken ik nog van mijn jeugd. Ik maakte er ooit zelf een,als sieraad van staaldraad. Toevallig draag ik er nu ook eentje, aan een ketting samen met mooie stenen.Gemaakt door een vriendin.

War Child; ik hoop dat ze succes hebben.

www.warchild.nl

——————————————————–

15-12-2015

War Child, Unicef en Save the Children gaan voor het eerst in Nederland een project ontwikkelen om getraumatiseerde kinderen te begeleiden met muziek, dans en spel.

Op 5 lokaties.

Verheugend.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

4 reacties op de oorlog uit een kind halen/ december 2015 unieke samenwerking met unicef en save the children

  1. Laila zegt:

    Een aardig stuk in Trouw; over de voetballers als weldoener. Van der Sar met zijn Foundation voor mensen met een hersenbeschadiging ( zijn vrouw heeft een hersenbloeding gehad) en Clarence Seedorf,die speelveldjes aanlegt voor kinderen in Zuid-Afrika.

  2. Laila zegt:

    Geen interessant onderwerp of is er een “Eichmannetje”dat verbiedt op mij te reageren?

    Overigens blijkt uit nieuwe literatuur ( essay Klaas Rozemond,Trouw)) dat hij veel kwaadaardiger was als Achterhuis,Mulisch en Ahrendt konden bevroeden!Hij refereert oa aan Bettina Stangeth Eichmann in Argentinie; een vertaling die nu verschijnt.
    “Hij ging nog veel verder dan Milgram zich kon voorstellen. Eichmann slaagde er niet alleen in om nazi’s,collaboratuers,politiemensen en ambtenaren te laten meewerken met de deportaties naar de vernietigingskampen,maar ook slachtoffers zelf.”

    Enfin;in deze “maand van het spannende boek”een nieuw licht op een gruwelijke realiteit.

  3. Laila zegt:

    Nog 7 en dan staat de teller op 30.000;een magisch getal.

  4. Laila zegt:

    Nog 7 en dan staat de teller op het magische getal 99.999;-)ohnee; 99.000.

    Spijt ( Carry Slee) is door jongeren gekozen tot beste Europese jeugdfilm.
    In de krant viel mij de advertentie van Warchild op; met een parallel tussen toen en nu.
    De documentaire gisteren In de rij voor Anne Frank vond ik wel fraai.

Geef een reactie

