make it right/de herberg/ 2015 orkaan filippijnen/ maart 2016 veel meer daklozen in nederland/ december 2016 vrijwilligers gezocht

Tweede internationale prijs voor architect Ronald Olthof voor De Herberg in Zwolle, lees ik. Een prachtig gebouw van duurzame materialen,waar ik vaker over blogde. Een opvang voor dak-en thuislozen. Het gaat om de AIT Award,waar 1750 inzendingen voor waren uit 47 landen.

“Grappig”is ook dat ik lees dat Olthof wel blij was want de eerste prijs ging naar de wederopbouw van wijken in New Orleans,waar 1800 mensen stierven na de orkaan Katarina in 2005.

De initiator van dit project is Brad Pitt die gelden verzamelde met Make it Right.

Brad Pitt, volgend jaar wordt hij al 50 zag ik. Veel mooie rollen heb ik van hem gezien en wat zou de wereld toch een stuk vrolijker worden als meer van  dat soort rijke mensen iets voor de samenleving deden.

De mooiste rol, misschien de eerste van hem was in The river runs through it, een film die ik meerdere keren zag.Over twee broers; hij is de avontuurlijke, de bluffer die jong sterft.

Vandaag weer naar de werkvelden. Reclassering ( waar Maya werkt, de Iraanse) ,GGZ en jeugdgevangenis en vanavond zingen.

bron: www.vriendenvandeherberg.nl

Petje af voor Brad Pitt en

voor Ronald Olthof; architect van De Herberg.

———————

3-12-2016

 

http://www.kerstzwolle.nl

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Een reactie op make it right/de herberg/ 2015 orkaan filippijnen/ maart 2016 veel meer daklozen in nederland/ december 2016 vrijwilligers gezocht

  1. Jammer alleen dat op een slaapkamer voor tig mensen, die een nachtopvang willen, geen raam of ventilatie is. In een koude wintervriesnacht slapen er misschien wel dertig en stink het daar aldus de medewerkers. Er zit een raam in de kamer en daar zou volgens mij een ventilator in kunnen.

Geef een reactie

