sterke vrouwen en mooie mannen/2015 Rose

Met stijgende verbazing lees ik Amsterdam-Delphi, in de tuin. Wat een ongelooflijke prestatie van Rosita Steenbeek een ongeoefend fietser, die 3000 kilometer fietst met haar vriend,de Armenier Art Khachtrian, die foto’s heeft gemaakt.

In elk hoofdstuk fiets ik met haar mee. Ze vertelt over haar joodse grootmoeder uit Keulen,Rose,die haar Nederlandse man ontmoette in Heidelberg. Liefde op het eerste gezicht.In Keulen gaan ze bij het huis kijken. Elk jaar op hun trouwdag liet hij een draaiorgel voor de pastorie voorrijden en dat speelde

Ich hab mein Herz in Heidelberg verloren,

In einer lauen Sommernacht,

Ich war verliebt bis uber beide Ohren Und wie ein Roslein hat ihr Mund gelacht.

Afzien is het als ze dwars door de Alpen fietsen, door regenbuien en zeer steile hellingen, maar bij de afdalingen is het leed snel weer vergeten. En ze wordt steeds sterker.

Vandaag fietst ze van Nago-Torbole naar Bardolino.Gestage oefening wordt een natuur ( Galenus),staat erboven.

Ik fiets weer mee.

http://www.rositasteenbeek.com

De Alpen; ik ga even terug in de tijd; een lifttocht met een vriend; dwars door de Alpen. Het zal in dezelfde tijd geweest zijn dat ik Nils Lofgren veel hoorde. 1+ 1; hij ligt op zolder. En nu op Pinkpop. Niet te geloven.

Hi hallo home,it’s good to be alone.Al vroeg meegezongen. ——————————————————————————

1 mei 2015. Nieuw boek Rose over joods-Duitse grootmoeder, Interview in VK 552e4c08ed2262.11840800 rose

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

9 reacties op sterke vrouwen en mooie mannen/2015 Rose

  1. Stefania zegt:

    Ik heb verschillende boeken gelezen van Rosita, die zich afspelen in Italië. Een compleet ander genre, maar ook heel mooi.

    • Laila zegt:

      Ja; ik heb ook veel van haar gelezen;ook het boek over Amesfoort. Een erg boeiende vrouw.
      Dat ze dit kan had ik niet achter haar gezocht. Wat een relatie al niet kan betekenen. Het is Art die haar overgehaald heeft. Hij fietste drie maal van Adam naar Rome.

  2. Merkwaardige titel. Waarmee ik in je blog geen relatie herken

    • Laila zegt:

      Me dunkt Simen; “mooie mannen”genoeg in deze bijdrage.
      Grootvader Steenbeek, Art, het vriendje waarmee ik door de Alpen liftte en natuurlijk:
      Nils Lofgren; klasse muzikant

  3. nou nou.Zo bijzonder is dat niet.Jaartje of 5 terug stopte een bestelwagen bij mij, en eruit kwam een meisje van 22, een fiets, een aanhanger ervoor en een vrij grote hond.
    Zij had alleen ruim 2000km gedaan. Toen ze blut was kwam ze in problemen, en bij mij terecht, waar ze een maandje of 4 bleef

  4. Laila zegt:

    Het is een prachtig,rijk boek, vol persoonlijke uitstapjes naar de goden van haar jeugd,maar ook gewone dagelijkse dingen, de dorst,ontberingen,eten onder de sterren. Mijn partner heeft het ook al uit.
    Het einde, in Griekenland,als ze teruggaan na een half jaar,is triest.

Geef een reactie

