carpe diem

Het viel niet tegen;gisteren. Zo af en toe kon je in de tuin zitten, in de zon.Vandaag wordt het nog iets warmer, we gaan planten halen op de markt  en morgen belooft zelfs een mooie dag te worden. Ik ga een dagje naar Amsterdam.Het is alweer bijna een jaar geleden dat ik er was.

Dit keer wil ik graag wat slenteren door de straatjes in de Jordaan; er zijn meer dan 20 hofjes, oases midden in de stad. Zoals dit fraaie Karthuizerhofje, uit 1650.Vlakbij de plek waar ik op de Sociale Academie zat. Lopen langs open ateliers,kleurige winkeltjes, oude monumenten,fraaie gevels,( www.jordaanweb.nl) waar de carillons van de “Oude Wester“klingelen tegen de vertrutting ( zie krant)  en  natuurlijk: terrasjes.

En ik wil naar het Joods Historisch Museum, waar drie werken van Chagall te zien zijn,oa  dit zelfportret.Carpe diem.(www.jhm.nl)

Chagall: l’inspiration de l’ artiste.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Een reactie op carpe diem

  1. Laila zegt:

    Rassschilder; 11 maal aangeklikt; Jan Sluyters. Het lijkt wel afgesproken werk.
    Marc Chagall komt echter ook regelmatig in mijn blogs voor.Vanaf het begin.

Geef een reactie

