fietsend de zon tegemoet/ 8-8 2016 1e Nederlandse vrouw op het Olympisch podium ( 2 maal)/ 12-8 Welke sporters verrassen ons nog?/ 9-7-2017 Wat doet Anna van der Breggen vandaag?

Waarom hardlopen?,lees ik in een artikel in De Stentor over vrouwen;hardlopend de zon tegemoet.

– verbetert de conditie en beschermt tegen hart-en vaatziekten.

– Verkleint het risico op borstkanker met 20 tot 40 procent.

-Vermindert depressieve gevoelens en andere psychische klachten.

-Maakt het hoofd leeg en reduceert stress.

En; je krijgt mooie gespierde benen, strakke billen en een platte buik. Dat laatste heb ik allemaal al; daar hoef ik het niet voor te doen. Nee; ik ben een fietser, twee maal per dag een half uur,lekker in eigen tempo en donderdag ( Hemelvaartsdag) verheug ik me op een grote tocht ( 50 km) langs pittoreske dorpen, ruizende bossen, geurige terrassen en zeker ook, langs de rivier. Maar eerst nog even aan het werk.

nb Nog een tip voor hardlopende vrouwen. Ga niet alleen met vrouwen. Mannen lopen meestal net een tikje harder,kletsen minder en zijn iets competitiever,waardoor jouw prestaties verbeteren.Aldus De Stentor.

En nog een keer een hommage aan Nijntje,van Dick Bruna die regelmatig  een  rol speelt in mijn blogs.

http://www.museumdebuitenplaats.nl dick-bruna-eelde naamloos mondriaan————————————————————–

21-8-2015

http://www.rijksmuseum.nl


8-8-2016

Zoveel zie ik niet van de Olympische Spelen; er is veel dat me tegenstaat.Maar de laatst 40 kilometer van het vrouwenwielrenner zag ik wel en ik moest een traantje wegpinken toen Anna van der Breggen ( Overijssel) op dat podium het Wilhelmus meezong.

Het hele team was trouwens klasse.


11-8. Het is te nat om te fietsen maar het wordt beter. Langs de IJsseldijk naar Kampen is zo mooiii.Ik hoop op komend weekend.

Moet ze in Hasselt of Zwolle gehuldigd worden is hier de vraag? Ha. Alweer een medalje.

En Anicka en 4 roeisters. Een beetje eenzaam voor Dumoulin. Tussen zes vrouwen

Bij het vrouwenvolleybalteam is het genieten. Op het puntje van de stoel. We hebben dat allemaal gespeeld.

12-8

Alweer goud. Twee roeivrouwen en wat te denken van judoman Roy Meijer?

 

Niet gelukt met Roy.Zijn tegenstander voor brons stond als een blok beton.

Dorian van Rijsselberghe doet het erg goed..

Een prachtig type van Texel. Zie ook:

http://www.lifeofdorian.com

14-8-2016

De volleybalvrouwen waren weer klasse,maar Dorian met zijn golden medalrace vind ik geweldig.Prolongatie Olympische titel.Uniek .


16-8

Veel verrassingen. Bijna niet bij te houden.

Sanne Wevers ( Oldenzaal); historisch goud. Vanmiddag hoop ik dat de volleybalvrouwen de kwartfinale halen. 5 van de 6 gouden medailles zijn door vrouwen gewonnen. Hoe kan dat?

17-8

Veel is onvoorspelbaar in de topsport.

Naast de vreugdetranen is er veel verdriet.

Vannacht zet ik de wekker niet, maar

ik ben wel benieuwd hoe het met Dafne gaat.

Heel soms trek ik een tarotkaart,

zonder daar nu zoveel waarde aan te hechten.

Deze trok ik net. Wel een mooie.

Kelken koningin

18-8.Hoe gaan opgehemelde vedettes met verlies om? Epke liet ons zijn prachtige kunstje nog zien na de val maar Dafne is woedend. “Doe niet zo verwend”, zou Anna van de Breggen misschien zeggen. De volleybalvrouwen vind ik nog steeds het leukst om te zien.( handbal vind ik niet zo’n fraaie kijksport en hockey ook niet)

Dat Martina zich heeft geplaatst voor de 200 meter vind ik  klasse.


9-7-2017

Nog nooit heb ik zo weinig van de TOUR gezien als dit jaar. Geen avondetappe bv. Er wordt hier vrijwel alleen het laatste uur gekeken. Smeets wordt gemist en er zijn zoveel andere programma’s, maar ik ben benieuwd wat Anna vandaag gaat doen.
Cogratulations.

 

 

Anna van der Breggen wordt in het Holland Heineken House gehuldigd voor haar gouden medaille op de wegwestrijd en haar bronzen medaille op de tijdrit tijdens de Olympische Spelen in Rio.

 

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

6 reacties op fietsend de zon tegemoet/ 8-8 2016 1e Nederlandse vrouw op het Olympisch podium ( 2 maal)/ 12-8 Welke sporters verrassen ons nog?/ 9-7-2017 Wat doet Anna van der Breggen vandaag?

  1. Stefania zegt:

    Ik jog al jaren twee keer per week, ben nog steeds aan het wachten op die mooie gespierde benen, strakke billen en platte buik. OK, het rennen kan misschien iets harder. In ieder geval voel ik me er geestelijk een stuk beter en het helpt ook tegen stijve nek en schouders.

    • Laila zegt:

      Veel waar je op wacht,komt niet.

      Maar alle gekheid: petje af voor joggende mensen maar mij niet gezien.
      Geestelijke en lichamelijke gezondheid is echter veel waard.

  2. petrus zegt:

    In de winter jog ik maar het liefste fiets ik. Daar krijg ik nooit genoeg van.
    Groet

    • Laila zegt:

      Aha; jij jogt ook nog. Ik baal een beetje dat de verwachting voor donderdag niet zo best is. Het zou mijn eerste grotere tocht zijn dit jaar. Ik ben een mooi-weerfietser. ( buiten de dagelijkse gang)

  3. Laila zegt:

    Vandaag nog een toets psychopathologie veranderen ( leuk werk) en vanavond laatste schrijfavond van het seizoen.
    Geen tijd(zin) om te bloggen.
    ter info:
    aangeklikt zijn alweer:
    – de bruid van leopold
    – erik hazelhoff
    – mooi naakt en hoer met cyclamen
    – wees blij dat het leven geen zin heeft.

    Tja.

  4. En na zo’n tocht is alle boosheid over ?

Geef een reactie

