art and press; verleiding en vertekening;sociale media

Terwijl ik door de kranten blader denk ik nog even aan de enerverende lange werkdag van gisteren met talloze ontmoetingen.

Ik was blij voor M, net voor de tweede keer vader geworden en een nieuwe baan in de verslavingszorg. Hij was er op de valreep  in geslaagd om zijn portfolio op tijd in te leveren. Knap want als vader van twee jonge kinderen heb je het erg druk. T vertelde me over haar droom die misschien werkelijkheid wordt. Zelf was ze ooit tienermoeder en ze wil een opvang voor tienermoeders in haar regio  gaan organiseren. Ze heeft al contacten met instanties en er is veel behoefte aan.Het gaat haar vast  lukken. B wordt rechercheur zeden bij de politie maar handhaaft haar brugfunktie naar Steunpunt Huiselijk geweld.Uniek.Petje af voor de organisatie en B.

En dan sla je de kranten open met allerhande sensatie en rotzooi.

Getroffen werd ik door het artikel over Art en Press in Trouw, een tentoonstelling in Berlijn, met kunst van oa Dumas, Andy Warhol en ook Anselm Kiefer (zie afbeelding: zonnebloemen als letters; die Buchstaben;2012)Het artikel eindigt met de woorden:

“Maar wat nieuws is,wordt al lang niet meer alleen door de kranten gedefinieerd. Daarin spelen de nieuwe media inmiddels een beslissende rol. Met hun eigen,nieuwe manieren van verleiding,vertekening,selectie en censuur.”

Wat te doen in een tijd dat jan-en-alleman allerhande rotzooi en  bagger op het net kan pleuren??? Al dan niet verslaafd.Vorige week was ik ter orientatie bij het Kenniscentrum en naast me ligt het boekje: De preventiewerker centraal, van de nieuwe lector Verslavingspreventie.

Maya sprak ik ook nog even gisteren; de Iraanse en we hadden het over het boek dat we samen gaan schrijven. Een droom om aan te werken.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Een reactie op art and press; verleiding en vertekening;sociale media

  1. Hm, waar staat de meeste bagger ? In de pers of in de SM (ja inderdaad daar moet ik ook niet veel van hebben). Kiefer is geweldig. Jij ook om als collega te hebben lijkt me.

Geef een reactie

