zijn is gezien worden

Over twee weken zit ik op onderstaand terras. Meivakantie. En wat kun je daar lekker eten. Ook achter in de tuin. De “dorpskeuken”is heerlijk en vorig jaar zei  ik.

“Jullie verdienen een ster”, maar de uitbater antwoordde:

“Dat doen ze maar in Zwolle.”

Goed; daar ben ik nu nog en ik hoorde net van een collega die naar een lezing geweest was over de presentiebenadering ( van Andries Baart). “Heb je ook een stencil ofzo erover? “, vroeg ik net. “Wat ouderwets; kijk maar bij www.presentie.nl ” En daar kwam ik een inaugurele rede tegen van Anne Goossensen ( Zwolle, klinisch psycholoog) , ter gelegenheid van de openbare aanvaarding van het ambt bijzonder hoogleraar in Presentie en Geestelijke Gezondheidszorg aan de faculteit Geesteswetenschappen van Tilburg University ( 15 april 2011)Met de fantastische titel:
” Zijn is gezien worden”;presentie en reductie in de zorg.

Enfin;nu geen tijd voor; ik ga weer hard aan het werk en ondertussen  op de fiets en tijdens de afwas denk ik over Maak Het Nieuw. ( zie vorig blog)

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

2 reacties op zijn is gezien worden

  1. EEn mooie stek om te verwonderen !

Geef een reactie

