maak het nieuw/ vanaf 8-11-2015 Muziek !/ the main event/ en een muzikaal 2016

Gisteren was het heerlijk over de markt slenteren, natuurlijk met de vreugde over PEC, die alom aanwezig was en het Stedelijk Museum heb ik ook bezocht.Een heel fraai boekje zag ik liggen over Gesina ter Borgh ( Marjan Brouwer)een lid van een bekende schildersfamilie en één van de vele vrouwen in Zwolle die creatief was. Een erg mooi boekje.

Thuis lag er een nummer van het tijdschrift Volzin ,dat ik besteld had met een schrijfwedstrijd. Maak het nieuw, is het thema en de lezer wordt opgeroepen een essay te schrijven van maximaal 1600 woorden( voor 1 juli 2012)

“Schrijf een pakkend en persoonlijk essay over de menselijke creativiteit en vernieuwingsdrift: Maak het nieuw. Ga daarbij in op vragen als:

Wat moet er veranderen en in welke richting? Wat is daarbij de maatstaf? Trouwens, hoe doe je dat,veranderen?Wat was een grote verandering in je leven?Wat houd je tegen?Of is dat juist een zegen?En moet je vooral zelf veranderen of gaat het in de eerste plaats om de wereld om je heen?”

De winnaars ( 1,2 en 3) kunnen een geldbedrag winnen en publicatie in Volzin.

Een prachtig thema om over na te denken, om op te broeden en over te schrijven.Ik doe mee.

En zo komen oud en nieuw bij elkaar in deze bijdrage.

www.volzin.nu

afbeelding:

Gesina ter Borgh ( Rijksmuseum) en nog een zelfportret Gesina ter Borch, by Gesina ter Borch cropped.jpg

———————————————————————–

29-10-2015

Een mooi thema voor een nieuwe tentoonstelling in het Stedelijk Museum Zwolle, met veel kunstenaars en aktiviteiten.

http://www.stedelijkmuseumzwolle.nl

Gerard ter Borgh Pastorale

hendrik-ten-oever_pastorale-e1444387744317

——————————————————————————————-

28-11-2015

12 december zou hij 100 worden.

Vanaf 74 hadden we deze lp.

Gisteren een hernieuwde kennismaking met een cd van marktplaats.

Tjongejonge. Een glaasje wijn en meezingen.

Frank_Sinatra_-_The_Main_Event_Live————————————————————

Maar het mooist is de hernieuwde kennismaking met Handel:

orgelconcert opus 7, no 5. Lekker door de kamer laten schallen

 

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

3 reacties op maak het nieuw/ vanaf 8-11-2015 Muziek !/ the main event/ en een muzikaal 2016

  1. Zilvertje zegt:

    De afbeelding greep mijn oog. Ik heb een proefnummer aangevaragd, mooi tip!

    • Laila zegt:

      Paul heeft het er vaak over en ik had de redacteur gemaild dat het blad hier niet te krijgen is. Hij raadde aan een gratis proefnummer te bestellen en dat heb ik gedaan.Er is een verscheidenheid aan mensen bij betrokken.

      Ik heb al eerder aan een wedstrijd van Volzin meegedaan.

      Dank voor je reactie.

      • Zilvertje zegt:

        Vind het een prachtige wedstrijd, ik begon dadelijk te denken, nou spannend, verheug me op het blad, ben dol op blaadjes, maar zelden is het tweede nummer goed, te vaak gaat het over niks, ik hoop dat dit een blad is, dat me honger bevredigd, ik denk het wel!

Geef een reactie

