martha of maria/ februari tot augustus 2017 Maria Centraal

Bent u een Martha of Maria?

Een vraag die aan de orde komt in het kader van Vrouwen voor het Voetlicht in het Museum Catharijneconvent, met tal van aktiviteiten.Er komen schrijfsters;er is een stadswandeling. Kortom: zeer aantrekkelijk.

Ik denk dat ik er heen ga.

www.catharijneconvent.nl/

Heel mooi vond ik vanmorgen de foto van Emmy Verhey voor het jeugdorkest De Vuurvogel in Zwolle , dat 10 jaar bestaat. Emmy Verhey viert dit jaar haar 50-jarig jubileum. Fantastisch.

Er zit veel dynamiek in de lucht; het zindert en ik ben blij met deze “aanloop naar de zomertijd”.

Een aangename week wens ik de lezer.

——————————————–

4-3-2016

Hendrik van Os is gastconservator bij de tentoonstelling over Franciscus van Assisi. Vandaag een prachtig stuk in de VK;over deze” Mick Jagger van de katholieke kerk”.Gisteren Jeroen Bosch, de Maya’s deze maand maar hier wil ik ook graag naar toe.


1-12-2016

Afbeeldingsresultaat voor jan fabre maria

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

11 reacties op martha of maria/ februari tot augustus 2017 Maria Centraal

  1. kuifjesimon zegt:

    Aanloop naar de zomertijd … ik loop mee !

  2. Maria Trepp zegt:

    Goh wat super leuk Leila.
    Ik heet niet alleen Maria, ik heb ook een uitvoerig blog gemaakt over deze naam die in Lutherse kringen altijd de naam van de zus van Martha is. Ik heet Maria, mijn doopspreuk gaat daarover, en ik ben als persoon een “Maria”: lezen, schrijven, luisteren. Huishoud? Komt er weinig van.
    http://passagenproject.com/blog/2006/12/18/maria-martha-en-vermeer/

  3. Laila zegt:

    Dat jij Maria heet weet ik natuurlijk. Een mooi blog heb je.

    Ik vind een combinatie wel leuk. Martia:-)
    Een stevig type, een denker die de mouwen op kan stropen. Ha.

  4. Spuit11 zegt:

    Ik luister en kijk liever naar Janine Jansen.

  5. selmasalo zegt:

    De Maria van de icoon die je afbeeldt is een andere dan de Maria die de zus van Martha is, uit Lukas 10:38-42.
    Martha maakte zich druk in de huishouding, terwijl Maria bij Jezus zat, en naar hem luisterde.
    Toen Martha zich daarover bekloeg, antwoordde Jezus dat Maria ”het goede deel uitgekozen” had…

  6. Laila zegt:

    Wat bijbels betreft kun je mij veel wijs maken Selma;-)

  7. selmasalo zegt:

    Laila, ik hoop het.
    Want dat Catharijnenconvent baseert zich absoluut op die Bijbelse vergelijking,
    en in de omgang met gelovigen kan een mens maar beter gewaarschuwd zijn…

  8. Laila zegt:

    Dat neemt niet weg dat Maria en Martha een soort oeroude archetypes kunnen zijn. Zie mijn blog Vrouw en godin.

Geef een reactie

