beelden in zwolle (12)/ 2017 juli blauwvingerdagen; 5-12 enz, en Artez Finals

Wachters en bankjes heten ze; de beelden van Jan Snoeck ( 1996)Ze staan op een pleintje in mijn woonwijk. Ik kom er regelmatig langs. Meer dan 30 jaar geleden hebben mensen zich hier  ingeschreven voor een woonproject met een gezamelijke ruimte. Ze eten er wel samen.De beelden hebben ze ook samen ingekocht.Van de oorspronkelijke bewoners zijn er nog heel wat over. Als je eenmaal in deze wijk woont wil je er niet meer weg.

“Tot vorig jaar hebben we zelfs de schuurdeur nooit op slot hoeven doen”, zegt Leny in het wijkkrantje. Eén van de bewoners die zich al jaren  inzet  voor de prachtige wijkboerderij. Haar man voor theater en muziek, via de school waar hij werkt. Vroeger ginger we er met de jongens heen om te kijken naar het schaapscheren. Eén van de bewoners is een schrijfmaat; ook al tig jaar. Op dit moment zijn we bezig verhalen te verzamelen voor een boekje, gewoon als herinnering. Om iets tastbaars te hebben. Vandaag blijf ik nog even dichtbij huis.Ik vraag me af of mijn favoriete ijssalon al weer open is.Als het morgen 17 graden wordt…

Vrolijke keramieken beeldjes in een wijk waar mensen zich verbonden voelen; met elkaar en met de wijk.Wachters en bankjes.Nu nog wat zon erbij.

http://www.beelden.zwolle.nl
———————————
4-7-2017
Eén van de grootste markten in Nederland zijn de Blauwvingerdagen. Een stad vol kramen, lekkers en zelfs muziek.
Bijna vakantie; elk jaar loop ik er wel een keertje rond. Morgen ook.
Op de foto links de Michaelskerk met Artez Finals. Ik ben benieuwd.Werk van 100 afgestudeerden.Vanaf 6 juli.
Finals Art & Design Zwolle – ArtEZ Finals
https://finals.artez.nl/agenda/finals-art-design-zwolle

blauwvingerdagen-zwolle-zwolle-marketing-ev-4(p event,15875)(c 0)

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

10 reacties op beelden in zwolle (12)/ 2017 juli blauwvingerdagen; 5-12 enz, en Artez Finals

  1. Zilvertje zegt:

    Wat een mooi idee is dat geweest, en wat een aparte kunst, zie Egypte in een gezicht, mooi! Spreekt erg tot de verbeelding.

  2. selmasalo zegt:

    Is deze Jan Snoeck uit 1996 (dan zou hij 16 zijn…) of dateren zijn beelden uit dat jaar?
    Ik vind hem een fijne kunstenaar!

  3. laila zegt:

    96; jaar van aankoop,denk ik. Hij maakt vrolijke beelden; een mooi contrast met al die “zware kost”;-)

  4. Laila, Salute is open ik heb er al twee op.
    Nieuwe smaak strawberry cheese hmmm.

  5. Ik heb in de omgeving van Salute ook al smikkelnde mensen waargenomen. Ik weet dat ze bij Doppio ijskoffie met ijs van Salute op het menu gingen zetten misschien ga ik het binnenkort eens uitproberen.

    De beelden heb ik nog niet gezien, maar jouw wijk is behoorlijk groot.

Geef een reactie

