mannendag?

Ze is overleden, Fioen Blaisse,de maakster van deze danseres ( van mijn widget) Tachtig jaar, een mooie leeftijd en door haar dood wordt de aandacht weer eens gevestigd op dit fraaie beeld dat in verschillende steden staat. Ook in Zwolle.

Verder veel narigheid weer in de kranten; de waan van de dag. Sadisme, marteling,geweld. Een aardig stukje las ik in De Stentor over Rust in de pauze.Veel mensen denderen maar door met alle gevolgen vandien.

Vandaag verheug ik me op mijn werkdag.Ik heb al 10 stellingen gelezen,want ik begin met twee eindgesprekken ( herkansingen) Eén daarvan luidt:

Signalering moet een grotere plek in het maatschappelijk werk innemen.” Een stelling die goed onderbouwd is; ook met contra-argumenten. Er is geen tijd meer voor.Het tweede dat ik vandaag ga doen is intervisie met collega’s. Hoe ga je met bepaalde zaken om en waar loop je tegenaan? Erg belangrijk. Ook in de hulpverlening trouwens,waar mensen met zeer gecompliceerde problemen te maken krijgen. Ook daar wordt op bezuinigd ;op intervisie.

Een derde bezigheid vandaag is het begeleiden van fraaie praktijkgerichte projecten. Ik probeer ze te stimuleren dat het iets toevoegt,zodat ze niet in een la terecht komen,maar bijvoorbeeld in een vaktijdschrift.

Het beeld van de voortschrijdende danseres is “het plaatje”vandaag. Een anticipatie op de naderende vrouwendag; 8 maart.

Of kunnen we er beter Mannendag van maken ? Of het precies klopt weet ik niet maar op een site las ik de volgende cijfers:

Vrouwen doen 66% van het werk.Verdienen 1 % van het wereldinkomen,75% van de armen zijn vrouw en in Nederland verdienen vrouwen 23% minder dan mannen.

Mannen doe er iets aan. Denk aan je dochters.

http://www.beelden.zwolle.nl

 

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

7 reacties op mannendag?

  1. Wllm Kalb zegt:

    Hoewel ik geen dochter heb denk ik wel aan met name door mijn studentes te motiveren.

  2. kuifjesimon zegt:

    John Mayor: Fathers take of your daughters. Mooi liedje.
    Toepasselijk dus.

  3. selma zegt:

    Kranten (en radio & tv) leven van de rottigheid in de wereld,
    Kranten hebben jou nodig om te bestaan,
    jij hebt hen niet nodig…

    • Laila zegt:

      Tja; ik ben graag op de hoogte van de “manipulatie”van de media.

      A propos; het tweede eindgesprek ging over de gigantische stijging van schulden en hoe daarmee om te gaan in het kader van schuldhulpverlening.

      De laatste vraag die we stelden was:
      “Stel dat je nu naar het Catshuis kon gaan wat zou je dan adviseren?”

      Reken maar dat die mensen van de werkvloeren daar wel ideeen over hebben.Betrokkene werkt bij een geemnte heeft zelfs in Rotterdam voorlichting gegeven.

  4. lebonton zegt:

    een reactie op het beeld: door de verbindingswijze met de sokkel lijkt ze te zweven! erg mooi.

Geef een reactie

