send in the clowns…/ 24-10-2015 “Weg met de witte arrogantie”

Heel erg mooi vond ik zijn documentaireserie over Afrika en naar deze over Indonesie ben ik benieuwd.

Frappant hoe in alle media interviews met hem staan; en er overal verschillende accenten worden gelegd.Het interview in de VPRO-gids vind ik het interessantst.

Bent u door deze reis anders gaan denken over uw ouders”?

“Mijn vader is niet meer alleen maar die wrede man, ik zie hem nu meer als een migrant in Nederland,die zijn status had verloren en wanhopig vasthield aan iets wat er niet meer was. Die alles deed om bij Nederlanders in aanzien te komen door zich perfect te kleden,met twee centimeter manchet en de beste dassen. Maar niemand zag hem staan.”

“Is uw eigen Indie-proces met deze reis afgesloten?”

“Nee. Er moet nog een groot boek over mijn moeder komen. Daar ga ik de komende vier jaar aan werken.”

Hij is nu gast bij Eva Jinek op de tv.Adriaan van Dis. Ook Mathilde Santing met een stem om kippevel van te krijgen. 30 jaar in het vak.

Ik google naar haar en hoor bij www.mathildesanting.com één van de mooiste nummers die ik ken:

Send in the clowns…

——————————————————–

24-10-2015

Adriaan van Dis gastredacteur bij NRC-magazine.

Ik ben benieuwd.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

6 reacties op send in the clowns…/ 24-10-2015 “Weg met de witte arrogantie”

  1. spuitelf zegt:

    Ja ik ga ook kijken, leuke man. Kan ook best grof in de bek zijn (op een lollige manier) dan gooit hij dat bekakte stemgeluid even aan de kant. Moet ook grinniken om de wijze waarop hij zich kleed, als een oude man. Loopt ie stoer met iets op de schouders en het blijft krakkemikkig, net het tegenovergestelde van wat hij beoogt. Dat ontroert me dan.

  2. kuifjesimon zegt:

    Was weer goed en interessant. Luistertip: Send in the clowns van Van Morrison en Chet Baker.

  3. Arjan Fernhout zegt:

    Adriaan van Dis is een echte levenskunstenaar. Niet een man om achter een schrijftafel te zitten. Dat heeft hij gelukkig op tijd begrepen.

  4. kuifjesimon zegt:

    Dan zing je toch niet Send in the clowns ;-))

Geef een reactie

