the magician….

Lublin,Lublin; waar ken ik die naam van,dacht ik toen ik een klein berichtje in de krant las.

www.city-books.eu    is een project waarbij kunstenaars en schrijvers steden bezoeken en er over schrijven. De verhalen zijn gratis te downloaden. Deze week gaat er weer een  schrijver ( ik zal geen naam noemen)naar Lublin; een dynamische Poolse stad met 100.000 studenten en veel theater en cultuur.

Wat weten wij eigenlijk van Polen, van de tradities; de geschiedenis?

The magician of Lublin; daar ken ik het van, een prachtig boek van Isaac Bashevis Singer ( nobelprijswinnaar) over de ziener van Lublin. Er staan tekeningetjes in dat boek; ooit maakte ik een kopietje van die ziener en hing het in de keuken. Gisteren kwam ik er achter dat Kurt Lob ( er moet een umlaut op) de tekenaar is.Ik hoop dat de schrijver die deze week naar Lublin gaat iets van die ziener “overneemt.”

de foto is van citybooks.eu

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

3 reacties op the magician….

  1. Laila zegt:

    Wim; je reactie stond bij spam.

    Ik ren naar de lessen tot 20.00 uur.

  2. Die Singer ken ik wel, maar die foto …. vetgaaf!

  3. lebonton zegt:

    dit zou wilders moeten lezen;-)

Geef een reactie

