veldspel

Het duurst betaalde schilderij is dit,las ik net. De kaartspelers van Cezanne.

Links, de man met de pijp zou de tuinman geweest zijn van de vader van Cezanne. Leuk vond ik het vroeger,toepen in cafés. Ik won nog wel eens wat en vaak ging het om een rondje.

De stap van spel naar vals spel is niet zo groot en wat te denken van misdadig spel. In het Dolhuys wordt binnenkort een lezing gehouden door Antoine de Kom,die Het misdadige brein schreef.Hoedt u voor de empathieloze meedogenloze spelers.( Of de types wiens testosteron recidiverend overheerst: zie column van Pieter Hilhorst 7-2 over de Hoogmoedmonitor)Het zou me niet verbazen als het internet die eigenschappen  vergroot.

Als laatste kom ik bij de debutant Chad Harbach, die ik gisteren even in Boeken zag. Hij schreef De kunst van het veldspel, een boek dat alom geroemd wordt. Hij heeft er tien jaar over geschreven.Veldspel als metafoor voor het leven.

Een goede week wens ik de lezer. Laten we het warm houden.

Stilletjes hoop ik wel op de Tocht der tochten,in het weekend het liefst,zodat ik vanuit de warmte kan genieten van de wonderschone beelden.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

4 reacties op veldspel

  1. fotodichter zegt:

    De tocht der tochten
    veldrijden

    allemaal veldspel

  2. Laila zegt:

    Laten we de Spelende Mens ( Homo ludens) in ere houden;-)

  3. Zou die rijke Arabier ook iets van een veldspel hebben ?
    ik zou hem uitdagen voor een spelletje toepen ;-)))

  4. lebonton zegt:

    ik vind altijd iets onbegrijpelijks zitten in de enorme prijsverschillen van schilderijen en andere kunstuitingen. gelukkig zitten de kaartspelers er warm bij zo te zien.

Geef een reactie

