I must allways be able to surprise myself

Vooruit; nog een klein blogje ( met koffie en shagje) voor ik weer de ijzige kou in ga.Naar Groningen dit keer.Gisterenavond zag ik een interview met de beeldhouwster Maja van Hall, wiens werk ik niet zo goed ken.

Ontroerend mooi vond ik haar; een verrassende vrouw,die zichzelf ook steeds verrast en jezelf blijven verrassen is toch een zeer loffelijk streven.

Nog elke dag denkt ze aan Eva en de oorlog,maar ze prijst zichzelf een bevoorrecht mens dat ze haar “ellende”om kan zetten in beelden.

Zoals het beeld hiernaast dat ze maakte ( één van een serie) kort na het overlijden van Eva.Haar dochter.

Een mens met windsels.

Humor bespeurde ik ook bij haar getuige het beeld van de vrouw met de blauwe stofzuiger.

“Ik zou al die krijgsheren op sokkels wel willen verwijderen en vervangen door vrouwen met stofzuigers en met strijkplanken”,zei ze.

Haar site is mooi; het beeld van de vrije vrouw heb ik er gevonden.

Met haar man praat ze veel over haar werk. “Maar hij is doof”.Tijdens het interview werkt ze aan een beeld van een mens in oorlog, met grote vooruitstekende handen.

“Als het niet lukt gooi ik het in de vuilnisbak en begin ik opnieuw.”

“Maar je hebt nu toch een expositie in Beelden aan Zee;je hebt al zoveel gemaakt?

“Jawel,maar ik heb het gevoel dat ik het mooiste nog moet maken.” Een opmerkelijke uitspraak voor een vrouw van 74 ( ik teken ervoor)

www.majavanhall.nl

( Maar nu:

muts op, sjaal om, op de fiets en straks lunchen met je zoon Laila)

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

4 reacties op I must allways be able to surprise myself

  1. Laila zegt:

    Ha die Simon.
    Net terug. Wat een saaie boel hier.
    In de trein las ik Over de liefde van Doeschka Meysing; een schrijfster die ik amper ken. Mooi boek.Morgen weer twee uur in de trein lezen:-)

    Over Maja van Hall wil ik ook meer weten.

    Groet

  2. Ja, lachen he. Ik heb ze uit 22 landen, de hele wereld rond !!
    Niks saaie boel ;-))

Geef een reactie

