werken met passie

Wel mooi vind ik deze maandagmorgen de foto’s in de krant van de mensen die hun werk doen met passie. De sporters; Guidetti  bij Feyenoord, Jing Yo, de schaatster,maar het mooist vind ik het stuk over de danser.Hard werken en verwondering-dat is Tim Persent ten voeten uit.Van oorsprong komt hij uit Zuid-Afrika en hij is nu 25 jaar danser. In een solo van Ann van den Broek dikt Persent zijn dans in tot de essentie: een ogenschijnlijk eenvoudige bewegingreeks die de focus totaal op innerlijke motivatie legt,lees ik. Wat een zin.

Terwijl de winter eindelijk Nederland in zijn greep heeft, moet ik weer drie dagen op reis. Kleumend wachten  op bussen en treinen, maar ik doe extra sokken aan en zet een muts op. Het voordeel van openbaar vervoer is dat je kunt lezen.

Alle drie de reizen gaan naar  jeugdinstellingen ( oa gevangenis) . Woensdag naar Het Poortje in Groningen. Ik heb mijn zoon gemaild of we ervoor koffie kunnen drinken en ik zie net een mailtje terug.

“Ja; leuk,pik me maar op.” Je moet het aangename en het nuttige een beetje combineren,vind ik. Met passie,dat wel.

foto:

A Dance Concert www.holland-dance.com

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

5 reacties op werken met passie

  1. Laila zegt:

    Ijskoude handen, vandaag nog niet op reis.
    Wat een vreselijke haikoe staat hierboven ( Ik kan daar niet reageren)

    Woon je op een boerderij Jacopone Sr., of lees ik hier symbolen van een vrouwenhater?

    Een walgelijk soort; de vrouwenhater!

  2. kitty zegt:

    Misschien heb je in het verleden al daar gereageerd dat het je niet aan staat?
    ieder zijn smaak 😉
    De passie geldt voor iedereen. Als je je werk niet met het hart doet, komt het niet uit de verf. 😉

  3. kitty zegt:

    Je geeft aan dat je niet kan reageren daar. Heeft hij jou geblokkeerd of is er een andere reden?

Geef een reactie

