de beste…/ april 2016 Niet Stemmen

Vrij Nederland heeft een nieuwe rubriek. De beste..van een beroepsgroep.

Deze week gaat het over “stukjestikkers en schrijfdenkers.”

Wie vinden 12 columnisten de beste columnist. Rob Hoogland is erbij; een dagelijkse columnist van de Telegraaf ( ken ik niet), maar de anderen ken ik wel min of meer:

Theodor Holman, Elsbeth Etty, Frits Abraham,Aaf Brandt Corstius,Bert Wagendorp,Arnon Grunberg,Rob Wijnberg, om er een aantal te noemen.

Arnon Grunberg wordt vaak genoemd,omdat ze zijn kunst om je aan het denken te zetten verrassend vinden, maar Remco Campert spant waarschijnlijk de kroon.

“Die kan dingen zo mooi klein beschrijven”, zegt Hoogland.

Grunberg noemt Amerikaanse columnisten,”want die reizen nog wel eens”‘en inderdaad: wat hij vandaag weer over het voetbalstadion zegt zet aan het denken,maar ik zou ook zo graag eens over “het kleine”willen schrijven.

De regen drupt,langs de ruit,

de hond moet eruit,

wat eten we vandaag?

—————————————————————–

5-4-2016

Het was wel lekker buiten net; een beetje grijs maar je ziet per dag de groene waas groter worden.

“Die Wagendorp verwoordt precies wat ik denk

“Vind ik ook. Ik ga niet stemmen.Voor het eerst van mijn leven niet.”

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

9 reacties op de beste…/ april 2016 Niet Stemmen

  1. laila zegt:

    Zo; het boodschappenlijstje is gemaakt.
    Het wordt spaghetti ,vandaag.
    Wat een klaviertijger bij Kiev! ( ik kan daar niet reageren)

  2. Jacopone Sr zegt:

    Je vergeet Hofland, en van mij mag Grunberg er uit: hij is erudiet, enorm belezen met altijd eenzelfde opbouw van zijn stukjes. Hij heeft ergens iets gelezen, vermeldt dat (dat is al de helft van zijn stukje) en plaatst dan een filosofietje, die jou stof tot nadenken geeft. 😉
    De laatste regels zijn een regelrechte, prachtige haiku (vergeet de 5-7-5-regel maar even).

  3. spuitelf zegt:

    Remco Campert met stip voor mij,
    nog niet ingehaald door wie dan ook!

  4. laila zegt:

    Ik hou van de diversiteit van al die columnisten.Bert Wagendorp lees ik ook altijd.

  5. Laila zegt:

    31-3-2015
    De column van Bert Wagendorp vandaag over de SOMO, waar ik nog nooit van gehoord had en het rapport Klatergoud verwoordt precies wat mij ook verbijsterd.
    Tjongejonge.; wat een misere in die financiele wereld.

Geef een reactie

