waan van de dag

Weinig vrolijks vanmorgen in de kranten.

Veel doden door moord ( 2 jongetjes) cruise of ouderdom. Een interview met een desolate dichter ( Menno Wigman);een schokkend interview met een politieman Henk Werson wiens boek De Fatale Fuik morgen verschijnt.Over vrouwenhandel en “gewetenloze eikels”,zoals hij ze noemt.

Voor bloggen heb ik voorlopig geen tijd; ik ga naar de werkvelden waar ik interessante gesprekken verwacht. Ik zal zo lachen naar de buschauffeur; een beetje vriendelijkheid kan de dag kleuren, maar de winnaar van de Inkspotprijs 2011  voor politieke prenten wil ik u niet onthouden. Ik heb vaker prenten  van hem laten zien en ik vind hem erg goed.

Siegfried Woldhek.

In de tas onder andere een boekje over HEE ( Trimbos) van Wilma Boevink.

 

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

7 reacties op waan van de dag

  1. Selma zegt:

    Ja, die Blekerprent van Woldhek vond ik ook al zo geweldig dat ik ‘m een maand geleden in een blog gebruikte, dat opriep tot protest tegen deze (eveneens) eikel!
    Overigens is géén kranten lezen en niet naar de tv kijken bijzonder goed voor de gemoedsrust.
    Ben zelf ruim tien jaar geleden met krant & tv opgehouden. Hoor af en toe ‘nieuws’ op de radio. Meer dan voldoende. Het leven zèlf leven. En de Ruttes en de Wildersen etc. het hunne laten.

  2. Aad Verbaast zegt:

    En de wereld draait door als nooit te voren.

  3. svara zegt:

    Ook gelezen vanochtend

    Een mooi gedicht over zijn moeder
    Alleen zijn lijstjes van openingszinnen verraste me
    Ik zou dat niet verwachten en moet dat gegeven even goed tot me door laten dringen
    Misschien ga ik dat ook eens durven maar ik vermoed dat het voor mij als ‘vreemd’ zal blijven voelen

  4. laila zegt:

    Heel mooi dat gedicht, maar een erg triest interview.

Geef een reactie

