ontmoetingen

De komende dagen speelt internet niet zo’n rol, maar staat mijn leven in het teken van echte ontmoetingen. Met twee mannen die bijna 50 jaar schelen.

Over een paar uurtjes zit ik misschien in het fraaie Stadscafé in Groningen. Als er tenminste plaats is. Met mijn zoon die al weer druk aan het blokken is,maar wel wat tijd heeft voor zijn moeder. Oud en nieuw vierde hij met vuurwerk  op een grote brug in Berlijn. Hij was er op uitnodiging van een Duitse student, er zijn nogal wat Duitsers die sociale wetenschappen studeren in Groningen en het was een fantastische ervaring. Over zijn studie praten we ook; het valt niet mee de juiste richting te kiezen en er zijn afgestudeerde vrienden die geen baan kunnen vinden.

Naar het Universiteitsmuseum wil ik ook even.

Morgen staat een ontmoeting in een gezellig Zwols café op het programma. Met de oud-collega die nog steeds een motor is van het filosofisch café.We hebben veel raakvlakken en de uren vliegen.Hij was de man die me 33 jaar geleden aannam en hij was een voorbeeld toen ik op het punt stond werk en kinderen te combineren. Hij deed het ook.Een zorgzame  man.

www.filosofischcafezwolle.nl

De eerste gast is Martien Schreurs :”een seculiere tijd.”( gerelateerd aan James Taylor)

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

3 reacties op ontmoetingen

  1. fredvanderwal zegt:

    Autobiografie treft altijd.

  2. laila zegt:

    Op 14-2-12 krijgt Meryl Streep een Gouden Erebeer voor haar oeuvre.
    Prachtig.

Geef een reactie

