sterren voor het zusje/ 26-10-2015 Librije no. 1 Lekker/7-12 wederom 3 sterren/ 12-12-2016 Behoud sterren*****

Terwijl de geuren van kruidnagel en laurier me aangenaam bereiken, denk ik nog even aan het spectaculaire nieuws van deze week. Hierboven is de foto te zien van een karakteristiek gebouw. Ik ben er vaak geweest;in het  Huis van Bewaring. Met beneden oude cellen met gigantische deuren,waar menig crimineel strepen op de muur gezet zal hebben.

Maar dat is verleden tijd.Eén van de leukste dingen vind ik uit-eten-gaan. We hebben een aantal heerlijke,ook ongedwongen adresjes en ik laat me graag verrassen.In Zwolle valt wat dat betreft heel wat te ontdekken.

 In de Librije ben ik nog nooit geweest,het valt buiten mijn budget, maar Librijes zusje, de wat hippere variant, die gevestigd is in het voormalige Huis van Bewaring is nu een grote wens.

Wat heb ik genoten van het boek PUUR; van de kok uit Giethoorn,die met zoveel smaak en creativiteit schrijft over ingredienten en waar hij ze vandaan haalt. En zijn vrouw; de wijnkenner; de passie spat er vanaf.

Gefeliciteerd Jonnie & Thérese Boer met de 2e Michelin-ster voor het Zusje van de Librije; de vijfde in totaal. Een uitzonderlijke prestatie.

Zwolle is trots op jullie.

Maar het zelf gemaakte stoofpotje zal ook smaken

http://www.librije.com

———————————————————————-

Proficiat.

7-12-2015.Wederom 3 sterren voor de Librije, nu in dit oude HvB gevestigd.


14-6-2016

Ik heb er nog niet gegeten, maar het is natuurlijk eervol: no.38 wereldranglijst


12-12-2016

Knap; sterren behouden, maarrrr

Bij Mayur Kitchen eet je ook heerlijk; Jonnie en Therese Boer bevelen het aan.

Afbeeldingsresultaat voor mayur kitchen

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

7 reacties op sterren voor het zusje/ 26-10-2015 Librije no. 1 Lekker/7-12 wederom 3 sterren/ 12-12-2016 Behoud sterren*****

  1. lidylidy zegt:

    En ik ook. Ik bedacht net vandaag dat Zwolle toch een prachtige stad is. Ik ben er graag.

  2. laila zegt:

    “Ik wil terug naar Groningen hoor ik hier vaak”, maar Zwolle krijgt steeds meer allure:-)

  3. Jezzebel zegt:

    Mooie ode aan het zusje.

    • laila zegt:

      Dank je Jazzy.
      Een ware kunst,goed koken. We hebben net weer besloten op de Agnietenberg te gaan eten, in de kerstvakantie. Tussen die feestdagen door;-)
      Op loopafstand.Zalig.

  4. selmasalo zegt:

    Een ‘ongedwongen adresje’,
    dat Huis van Bewaring?
    Zelf voel ik vaak bezwaring
    in gebouwen die zo 180 graden van invulling veranderd zijn.
    Etend in een gevangenis zou ik toch de vroegere ellende nog voelen,
    in een kerk die supermarkt is geworden hoor ik de mensen nog zingen en bidden,
    en zo.

    • laila zegt:

      Ongedwongen adresje slaat niet op dit; ik ben er immers nog niet wezen eten.

      Trouwens; ik heb al verschillende gevangenisblogs, ben er vaak geweest ( PI), een dag proef gedraaid.
      Heel knus:-)

      Herinner me opeens Harrie, de boef van de Vlaamse Reus, Groningen, die zich graag ’s winters in liet sluiten. Dan hattie een dak boven zijn hoofd.

      Dag Selma; ik sluit af.

  5. Laila zegt:

    Vanuit een actie van een grootgrutter heb ik zegels geplakt voor een gratis 2e diner.
    Jammer dat de Librije niet tot de keuzemogelijkheden behoort; ze zijn gekozen tot 29e in de top 50 beste restaurants ter wereld vanwege het gebruik van regionale producten 20 jaar voor het mode was.

    Ach; het verrassingsmenu dit weekend elders zal zeker ook smaken.

Geef een reactie

