wensenlijstjes

Vanmorgen werd ik licht aangetikt; er stond een soort elf bij mijn bed met een  toverstafje:

“Je mag een wens doen, maar..”.

Het afgelopen weekend werden er overal cadeau’s aangeboden. VK-magazine had wensenlijstjes en de kranten hebben allerlei aanbiedingen. Maar de tijd van verlanglijstjes en lootjes ligt achter me. ( Die komt wellicht weer in de tijd van kleinkinderen ooit) En ik hoef geen derde tas,peperdure keukenmachine  of lingeriesetje dat toch niet lekker zit.

Van de week stonden er weer eens mensen bij de supermarkt met lijstjes van producten die wenselijk zijn voor Oost-Europa. Ze hebben wel mijn sympathie, die mensen en meestal koop ik wel een blik bruine bonen of een fles slaolie. In gedachten zie ik ze rijden met een klein vrachtwagentje naar een gebied waar het nog veel kouder is dan hier. Ook vorige week was er een rapportage over artsen in een ziekenhuis in Oost-Europa. Er blijft amper iemand over want elders verdienen ze het 10-voudige. Schrijnend.

Met mooie sieraden heb ik wel iets en ik zag en leuke ketting met een Fatimahandje, zo’n handje dat bescherming biedt en een fraaie turkoois, zo’n mooie blauwe steen. Hij kost een paar tientjes en E 7.50 gaat naar Unicef ( no. 23 in de top 100 van Trouw/goede doelen), zodat daar dan weer een kind beschermd wordt. Een leuk cadeautje. Toch?

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

2 reacties op wensenlijstjes

  1. Lief dingetje!
    Ook voor de komende kleinkinderen ;-))

  2. laila zegt:

    Daar zeg je wat Simon.

Geef een reactie

