hé regen…/14-1-2016 nieuw boek Al Galidi/november 2016 Nominatie VSB-poezieprijs 2017 Koelkastlicht

Hé regen,

waarom val je hier?

Ben je blind,egoistisch,ben je gek?

Waarom open je hier paraplu’s

als je daar bloemen kan openen?

Elke keer als ik bij Waanders kom geniet ik van één van zijn gedichten, die hij in de etalage exposeert.

Hij krijgt deze maand een Europese prijs voor  zijn werk, Al Galidi; in 1998 uit Irak gevlucht. In Zwolle was zijn kamertje zo benauwend dat hij ging schrijven in het kringloopcafé Deksels,waar hij heel veel koopt. Mijn mooie blauwe leren stoeltje komt er ook vandaan. Het mooiste stoeltje dat ik ooit gehad heb; voor E 15.( En ik heb er stagiaires begeleid)

Restaurant Deksels – Kringloop Zwolle

www.kringloopzwolle.nl/onze-winkels/restaurantdeksels/
( 23-11-2016 Ook voor leuke decemberkadootjes)

Hij studeerde af voor bouwkundig ingenieur, vluchtte in 1998 voor de dienststijd, vroeg hier asiel aan en dat werd geweigerd. Hij mocht geen Nederlands leren dus deed hij het zelf. In 2007 kreeg hij een Generaal Pardon.

Inmiddels is hij gevierd op festivals en zijn boeken worden gewaardeerd.Rodaan  Al Galidi; hij kreeg al veel prijzen.De autist en de postduif.Als je dit boek waarin “Geert” een rol speelt bestelt wordt het gedrukt.

Europa kan trots zijn op deze wereldburger

http://www.vluchtelingenwerk.nl

———————————————

14-1 verschijnt: Hoe ik talent voor het leven kreeg,

over een asielzoeker; “een must voor ieder die daar weinig van weet”

, las ik in één van de kranten


23-11-2016

Ik ben erg benieuwd naar een vervolg op : Hoe ik talent voor het leven kreeg.

Leuke decemberkadootjes bij Kringloop Zwolle

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

7 reacties op hé regen…/14-1-2016 nieuw boek Al Galidi/november 2016 Nominatie VSB-poezieprijs 2017 Koelkastlicht

  1. jeg synes zegt:

    Prachtig…dat wij zulke wereldburgers in “huis” hebben….
    een verrijking van onze cultuur…

    jeggroet

  2. Mooie tip!
    Nog niet eerder van gehoord, deze schrijver.

  3. aalandelaila zegt:

    Ik had al eerder een bijdrage over hem en sprak met Bart FM Droog over hem. Eén van de velen van het VK-blog die ik mis!

  4. HIERBIJ GROET IK AL DIE MENSEN VAN HET VK-BLOG DIE IK AL MAANDEN NIET ”GEZIEN ‘HEB.

  5. Jacopone Sr zegt:

    Ik kende hem niet. Bedankt.

  6. Laila zegt:

    Vandaag in de VK:
    Hij is gezakt voor de inburgeringscursus. Absurd.

Geef een reactie

