presse-papier ( beelden 8)/ per 1-1-2016 nieuwe directeur

Van de herfstwinden hou ik wel;zo ’s morgens vroeg als je wakker wordt. Die geluiden door het open raam.Fietsen tegen de wind kan ook leuk zijn,of juist er van af. ( ik heb verschillende routes) Langs dit beeld kom ik elke dag; een presse-papier van Marinus Boezem ( 1977)Art Povera wordt zijn stroming wel genoemd.

Hij staat voor het Historisch Museum Overijssel en het is die zwerfkei die de papieren ( de geschiedenis) bij elkaar kan houden; een geschiedenis als een fenomenale bron om uit te putten.

Op dit moment is er nog de tentoonstelling over één van de bekendste dichters J C Bloem ( een zeurderige zuipende  ambtenaar heb ik hem wel eens genoemd)

Diens beroemdste regel kwam ik vanmorgen tegen in de herkenbare ,leuke column van Ronald Giphart(VK)

Alles is veel voor wie van het leven niets verwacht”

Maar de regels erna kennen velen niet:

“Het leven houdt zijn wonderen verborgen

Tot het ze,opeens,toont in hun hoge staten.”

Daarna volgen nog drie regels.

www.beelden.zwolle.nl

http://www.historischcentrumoverijssel.nl

bijdrages beelden 1 t/m 7 zijn er ook.

getiteld:

 beelden1,2/adam weg?(beelden 4)/pantha rei (beelden 5)en licht en duister(beelden 6/7)

————————————————————————————————-

185596

11-11-2015 Net een klein uurtje met de hond gewandeld en dat is ook in de herfst heerlijk,  maar daarvoor was het nieuws van het vertrek van Arie Slob al doorgedrongen.

Eén van de weinige politici die mij opvallen, voor zover je dat kunt zien op afstand, die uitblinken in integriteit. Bovendien lijkt hij mij sociaal ( net als zijn vrouw die in het bijzonder onderwijs werkt), sportief ( hij loopt hard) en met visie( historicus).

Ik las al snel het fraaie interview in het Nederlandse Dagblad, waarin hij het oa heeft over zijn vader die stierf toen hij 54 was; de leeftijd die hij binnenkort bereikt.

Hij wordt directeur van het Historisch Centrum Zwolle; een prachtige baan,lijkt mij.

Ik ben benieuwd.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

10 reacties op presse-papier ( beelden 8)/ per 1-1-2016 nieuwe directeur

  1. Stefania zegt:

    Mooi beeld, eenvoudig en toch bijzonder.

  2. Aad Verbaast zegt:

    Mooi beeld. Mooie beelden.

  3. reinjohn zegt:

    Bloem was niet alleen een zeurderige zuipende ambtenaar. Hij was ook een NSB’er met een smartelijke hang naar een gouden verleden dat er nooit was. Hij schreef prachtige gedichten. Dat wel natuurlijk. Het beeld op de foto is voor mij vooral prachtig door zijn symboliek en door de gebruikte materialen. Die zware steen is nodig om te voorkomen dat de lessen van de geschiedenis wegwaaien als bladeren in de wind.
    Groet.

  4. laila zegt:

    Dat niet alleen rj.
    Hij heeft ook nog al eens zijn oog laten vallen op:
    een jongen deerne.

    Een echte neurotische zeikerd als je het mij vraagt.
    Maar ja; wie wordt er dan ook ambtenaar;-)

    Het is leuk om over die beelden,materialen en de kunstenaars te lezen op de site.

    Een mooie metafoor heb je tot slot.

  5. dat papier waait in ieder geval niet weg.

  6. Sta ik als ex-zuipende ambtenaar met een jonge deerne boven op een krijtrots … het gaat maar niet over ;-))

  7. laila zegt:

    Haha.
    Deze jonge deerne rent naar het X-gebouw voor lessen tot 7 uur.
    Lenig en soepel;met twee tredes tegelijk.:-)

    Winden waaien om de krijtrotsen, zag ik bij jou.Leuk.

Geef een reactie

