niet vergeten/ februari 2017 museum Srebreniza

In 2007 schreef ik er een blog over. Beestenaccoord(10-11-2007) Srebreniza; de student die er was als blauwhelm en later last kreeg van een akelige Post Traumatische Stress Stoornis, zoals zoveel mensen krijgen die de waanzin van oorlog meemaken. Gisteren hoopte ik dat Twan Huys de award zou krijgen. Opdat wij niet vergeten.De waanzin; de lafheid…

Hij ging terug met zijn schoonvader en schreef er een verslag over. Indringend. Hij staat ergens op een foto als jong soldaatje en ik zei  hem:

” Je lijkt op hem, met die snor.”

“Hij was een voorbeeld.”

Fragment uit het verslag:

Aan het einde van de kledingstukken zag ik Servische voertuigen staan. Toen ik goed keek zag ik allemaal lijken liggen. Ik schat een honderdtal.

Ook rondom en ik realiseerde me dat er een massaslachting had plaats gevonden,die wij als blauwhelmen niet tegen konden houden…


10-2-3017

SREBRENICA – WEB MUZEJ GENOCIDA

Afbeeldingsresultaat voor srebrenica museum

 

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

3 reacties op niet vergeten/ februari 2017 museum Srebreniza

  1. Weiger altijd dienst, dan loop je nooit het gevaar om dienst te weigeren.

  2. joost tibosch sr zegt:

    Als ik denk aan dat befaamde gesprek tussen de Serviër, nu in Scheveningen, met Karremans krijg ik nu ogenblikkelijk associaties met recente gesprekken tussen Wilders en Cohen. Dat soort gesprekken heeft een enorme dreigende uitstraling, zelfs als we er heel luchtig over gaan zitten doen. In Srebenica een dreiging, die tot werkelijkheid werd….hier gebeurt dat hopelijk niet!

Geef een reactie

