eerst bewegen,dan pillen/ 18-8 Vanaf 24.00 uur wordt er aan mijn blogs “getrokken”,maar ook overdag. Deze heb ik niet zelf aangeklikt!/ 23-2-2016 Brandpunt/20-4 / 14-10.Jacobine Geel no.3 Top 100 ( Zorg)

Natuurlijk zijn ze leuk, die dikke vrouwtjes van Nikki de Saint Phalle; de Nana’s, maar in het Echt?

Ik had het er een paar blogs eerder al over; obesitas een omvangrijke groeiende kwaal, ook bij kinderen.

Bram Bakker,de sportieve psychiater  gaat een stapje verder:

Eerst bewegen;dan pillen. Een uitdagende stelling in deze tijd, waarin de antidepressiva als snoepgoed verstrekt worden. Mede dankzij de “medicijnenmaffia”.Te gek voor woorden.Allemaal dikke mensen achter het internet; een waar schrikbeeld.

Billen die over de stoelranden puilen,opgeblazen hoofden,stierenekken en  blubberende buiken.Er wordt zelfs al gesproken van digitale dementie.

“Wilt u een GGZ-behandeling?Dan eerst bewegen.”,zegt Bram.

Water naar de zee dragen is te duur.

Enfin; ik ga het weekend lekker uit eten, maar eerst spring ik op de fiets. Zeg nu zelluf. Echt aantrekkelijk zijn ze niet . Die dikke mannen.

Eerst bewegen;dan pillen.

Eens/oneens?

Zie www.psy.nl

——————————————–

25-1-2016

depressiegala

http://www.depressiegala.nl

———————————————————————-

24-2-2016

Brandpunt had gisteren een kritisch item over oxazepam. Meer dan een miljoen gebruikers , waarvan velen verslaafden!, veel illegale handel en veel huisartsen die niet volgens protocol afbouwen.

Het item over kleinschalige opvang asielzoekers vond ik erg goed.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

7 reacties op eerst bewegen,dan pillen/ 18-8 Vanaf 24.00 uur wordt er aan mijn blogs “getrokken”,maar ook overdag. Deze heb ik niet zelf aangeklikt!/ 23-2-2016 Brandpunt/20-4 / 14-10.Jacobine Geel no.3 Top 100 ( Zorg)

  1. Aad Verbaast zegt:

    Minder eten schijnt ook bijzonder goed te werken.

  2. laila zegt:

    Wellicht heeft het zin even naar de link te kijken Aad.

    Of is dat voor een sponsor niet zo geslaagd?;-)

  3. laila zegt:

    Mijn werkweek zit erop.

    Computer uit ;terrassenweer.Italiaans ijs met slagroom.

    Een zonnig weekend wens ik de lezer.

  4. Een meisje van 17 kon geen goed doen bij haar ouders.Dus begon ze zich dikt te vreten.Tot 132kg.
    Raakte getrouwd., geen koters werd 29.
    Zette orde op zaken.
    Zette zichzelf op een dieet.
    Scheidde.
    Maakte haar eens begonnen studie af.
    Viel terug tot 65kg
    Toen ze 30 was belde ze mij; iedere avond; tussen 15 min en de langste 5 uur.
    Na een half jaar vroeg ze wat moet ik nu nog doen?Ik zei; naar een internist om je fysieke functies te laten controleren.
    Dan onder het mes.
    Waarom?
    Wel je huid omspande eerst laten we zeggen 2,5 meter en nu maar 1 meter.
    Ze deed het.
    Ongeveer toen hield het cntact zo’n beetje op.
    Jaar later belde ze, ze was directrice geworden van hotel met 45 nedden in oostenrijk.
    het ging haar goed.

    Belangrijkste is willen.
    Daarnaast: is onderzoek geweest: iemand die dikis geweest wordt bijna zeker weer dik; wordt bepaald door een gen.
    Normaal gesproken.

  5. Reine jRagolo zegt:

    Wat zegt Bram nu?
    Mensen die lijden aan psychotische ziekten hebben er veelal zo snel mogelijk baat bij om antipsychotica te slikken. En dan heel rustig aan met bewegen omdat dit vaak slecht samengaat met antipsychotica.
    Zal Bram ooit nog in genade vallen bij zijn vakgenoten?

Geef een reactie

