IM Harry Muskee/ vanaf 17-1-2016 Windows of my eyes

Hij hoort bij mijn jeugd, Harry Muskee en daardoor bij mijn leven.

Ik was er trots op dat hij net als ik uit Drente kwam, toen ik in Amsterdam naar de Sociale Academie ging. Hij was toch veel echter en rauwer dan veel andere Nederlandse bands.In Zomergasten hoorde ik de psychologe zeggen dat ze zich als Limburger wat onzeker voelde en dat hebben veel mensen die niet uit de Randstad komen. Is dat een structureel gegeven of ligt dat aan de individuele mens? Vooral het eerste,denk ik.

Ik heb hem ooit nog eens gesproken in de legendarische Vlaamse Reus, in Groningen, maar dat mag geen naam hebben. Evenals Herman Brood die drie maanden naast ons woonde in de Indische buurt, bij een junk,die zich dood zou rijden.

Later heb ik hem niet meer zo gevolgd, Cuby, wel op afstand. Heel mooi vond ik het interview van Arjan Visser in Trouw( 26-3-2005), waarin hij de relatie met zijn vader belichtte; die door de oorlogservaringen was “aangedaan”

Op zolder liggen nog de platen.

“Ik hoop niets,ik vrees niets,ik ben vrij”(grafschrift Kazantzakis) is een citaat uit dat interview.

Windows of My Eyes,was mijn favoriet.

Rust Zacht Harry.

—————————————-

7-12

Windows of my eyes in Drents Museum

http://www.drentsmuseum.nl

 

 

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

10 reacties op IM Harry Muskee/ vanaf 17-1-2016 Windows of my eyes

  1. Bart zegt:

    Wat een mooie, warme ode aan Harry, dankjewel!
    Window of my eyes, samen met Somebody will know someday ook mijn favoriet…

  2. Laila zegt:

    Dank je Bart.
    Verdrietig.
    70; erg jong; het confronteert je met de eindigheid van het leven.

  3. Glaswerk zegt:

    Mooie bijdrage Laila!

    het confronteert je met de eindigheid van het leven.

    Bert Wagendorp raakt indirect ook aan dat onderwerp met zijn column vandaag in de VK.

  4. laila zegt:

    Dank je wel Glaswerk.
    Vanavond zal ik hem nog lezen; als ik thuiskom.

    Mijn partner werd zondag 61 en schrok erg van de dood van Harry.

    Nog maar 9 jaar?

    Zelf ben ik zo iemand die voor de 88 gaat:-))

    Een vrije wil en een vrije dood. Ha.

  5. peterus zegt:

    Via Cuby de blues leren kennen.
    Het is nooit meer weg gegaan.
    Ik ben Harry er dankbaar voor.

  6. laila zegt:

    Wat een mooie reactie Peterus.

  7. johanhvd zegt:

    Dit is een mooie persoonlijke bijdrage, Laila.
    Het heeft wel iets weg van mijn ervaringen. Evenals jouw wens: Zelf ben ik zo iemand die voor de 88 gaat:-))
    Tja, zelf zit ik qua leeftijd in de nabijheid van Harry… 😦

  8. laila zegt:

    88-70=17 Johan.

    Zelf denk ik regelmatig dat ik aan twee levens niet genoeg heb.( lang niet altijd)
    Het is bijvoorbeeld een genoegen om langdurig, geconcentreerd aan iets te schrijven ( essay bijna af: 2900 woorden)

    Maar gisteravond hadden we het in de les over de nieuwe verruiming van de euthanasiewet voor ondraaglijk psychisch lijden. (zie psy.nl)
    Een goed gesprek, maar iemand zei:
    Zou dat ook een bezuinigingsmaatregel zijn?

    Mooi artikel in de VK over de uitbater van het Museum in Grollo vandaag.
    Hij was als een oudere broer voor mij.

    • Laila zegt:

      Lees vooral psy ook ,als je op de hoogte wil blijven van de rampen die GGZ treffen!
      Patienten die in de kou komenm te staan, met alle ernstige gevolgen vandien.

      Psy;met steeds het laatste nieuws.

Geef een reactie

