het oog/open monumentendag 2011/ vanaf 28-4-2016 Wilden & Nieuwe Wilden

Zal ik morgen naar Museum de Fundatie, waar de plannen ontvouwd worden voor Het OOG; een spectaculair staaltje architectuur. Uitbreiding van ruimte voor het museum dat ooit een Paleis van Justitie was.

Nieuw gebruik-oud gebouw is het thema morgen.

De Fundatie; een museum waar ik graag doorheen dwaal. Met verrassingen, maar ook een fraaie vaste collectie, zoals de Van Gogh, een kleine Chagall,Voerman en veel werken van Paul Citroen.

Het fraaie zelfportret met Lotte; een klasgenoot op de academie,waar hij van hield.

Of zal ik naar de Broerenkerk; waar Waanders als kroon op zijn levenswerk één van de mooiste boekhandels/mutifunctionele centra van Nederland gaat openen?

Zwolle; een bruisende stad. Met overal de klanken van koor en carillon.

De Fundatie met het OOG er bovenop.

————————————————————————————-

Deze week ga ik er  naar toe.

Wilden & Nieuwe Wilden; Duitse expressionisten ; samen met het Groninger Museum .

http://www.groningermuseum.nl

http://www.museumdefundatie.nl

Ernst Ludwig Kirchner;Portret Gerda 1914

Expositie

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

8 reacties op het oog/open monumentendag 2011/ vanaf 28-4-2016 Wilden & Nieuwe Wilden

  1. Jongere vrienden noemen mij ‘oud gebouw’
    wat moet ik nu op open monumentdag 😉

  2. Glaswerk zegt:

    Ha, jij bent al aan het bedenken waar je de Open Monumentendag heen wilt gaan.
    Ik moet straks nog opzoeken wat er komend weekend zoal in Nijmegen en omstreken te doen is.

    • laila zegt:

      De site werkt heel traag! Zou dat aan OBA liggen?
      Meestal zoek ik een paar dingen uit en dit jaar is er een extra mooi magazine ( gratis) ivm 25-jarig bestaan.
      Het thema daarvan is Herbestemming.

  3. Ga morgen naar de opening van de tentoonstelling van Henk Lassche in monument het Nijenhuis !
    lift ?

  4. Morgenavond is er trouwens ook het Thorbeckefestival aan en op de Thorbeckegracht.

Geef een reactie

