een ontdekking

“Wanneer is de volgende vakantie”, vroeg een collega gisteren.

“17 oktober”. We lachten, want hoeveel we ook van ons werk houden:

Vakanties zijn heerlijk en de avondlessen die volgende week weer beginnen zijn zwaar.

Je zelf verrassen probeer ik altijd te doen.

Op de site van Noorderlicht zag ik beelden van een ontdekking.

De fotografe Vivian Maier, een amateur straatfotograaf die leefde van 1926 tot 2009 is geloof ik pas posthuum ontdekt.  Veel is niet van haar bekend,maar ik zou onmiddellijk meer willen weten. Ze was een nanny.Heel fraai vind ik dit zelfportret.

http://www.foam.org

Ook deze uit 1954.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

5 reacties op een ontdekking

  1. maccie123 zegt:

    Prachtige foto’s en wat een interessante verschijning

  2. Mooi artikel en dank voor de link!

  3. mooie zelfportretten, vooral die in spiegels. Zwart/witfotografie is zoveel indrukwekkender dan kleur (vaak).

  4. Laila zegt:

    Vandaag , 6-11-2014 in de NRC.

Geef een reactie

