verhalen die wij leven

Deze week ben ik weer begonnen met mijn werk. Half.
In de stilte van het gebouw gebruik ik mijn tijd gedeeltelijk om een essay te schrijven.
Het gaat onder andere over “verhalen die wij leven”.Over onze herinneringen . Reminiscentie; herinneringen ophalen en erbij verwijlen .Om je leven te verrijken.
Bovenstaande takkenman kwam ik tegen op de omslag van een krantje over beelden in Haren ( Hortus)van Groningse beeldhouwers,waar ik een aantal nog van ken.
Het is een beeld van een man die ooit een geliefde was; heel lang geleden. Henk Vos; eindexamen Minerva( zie widget)
En ik herinner me onze lifttocht naar Frankrijk; de trui die stijf stond van het gruis, die ik probeerde te wassen.
Zijn grappige huisje in de Oosterpoort…
Prachtig.

In 1996 maakte hij al een serie tekeningen ( overpeinzingen) waar deze takkenman opstond.

Heerlijk om herinneringen op te halen,want geinspireerd worden is je de toekomst herinneren.

Maar straks gaat er weer gewerkt worden.
Vanuit mijn brede doelstelling hoop ik weer te bloggen.
Van alle technische verandereingen snap ik weinig,maar bang ben ik er ook niet voor.

Een plezierig schrijfseizoen wens ik de lezer ( en mijzelf natuurlijk)

nb
Zal dit eerste bericht bij de OBA-groep “doorkomen”?
Hoe ik het lettertype verander,vet maak en tags erbij plaats?
Hoe krijg ik de latste VK-blogs in het archief?

nb 24 augustus.
Hoe voelt het als je na weken niet-bloggen geen enkele reactie krijgt?

Slecht.

Zou je toch niet een andere blogplek zoeken?
Misschien.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

10 reacties op verhalen die wij leven

  1. Annet zegt:

    Je hebt ook takkenvrouwen
    Letterlijk dus ze planten overal takken waar bomen
    uit (kunnen) groeien….

    Geen idee wat er met mijn blogstekken gaat gebeuren…
    God zegen het blog;)

    http://voelsprieten.web-log.nl

  2. O en de eerste reacties moet je altijd eerst goedkeuren voordat ze zichtbaar worden onder je bijdrage.
    Nu zijn ze wachtend en kan niemand ze zien.

  3. Theo Balvers zegt:

    Het is doorgekomen…

Geef een reactie

