vis

Helemaal uitgehongerd kom ik net uit Lelystad.
 
Nog een paar uurtjes en mijn vrije weekend begint.
 
Al die koksprogramma’s op de tv hebben me op een idee gebracht.
Ik ga dit weekend een nieuw recept proberen.
 
Vis; daar houd ik van.
Mosselen, gerookte forel, garnalen,zalm; het water loopt me in de mond.
 
Haring;ik kijk uit naar 7 juni als de nieuwe verschijnt.
 
Maar zeebaars ga ik dit weekend proberen.
 
Zeebaars met spek en rozemarijn  (Italiaans)of
Zeebaars uit de oven met citroen ( Spaans)
 
Misschien heeft één van de keukenprinsen of prinsessen nog een
advies.
 
Maar eerst:
Een Italiaans ijsje met slagroom.
 
 
no.598

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

4 reacties op vis

  1. maria-dolores zegt:

    geen idee!
    ik kan alleen maar zeebaars eten, niet klaarmaken.

  2. Fleur zegt:

    Ter lering ende vermaack ook visje verorberd.
    Alles dat afleiding geeft,een verre vlucht van hier.

  3. kuifje simon zegt:

    Ha Laila, kwist niet dat je hier zat 🙂
    mmm zeebaars !! wijntje bij !!

  4. Hendrianus zegt:

    Zeebaars is van zichzelf smakelijk, niet te veel aan kloten vind ik. Hele vis, schoon laten maken bij de visboer, inkerven, beetje peper en zout. Op een bedje van tomaat en citroen schijven in een ovenschaal of braadslee leggen. Oven op 180 graden en afh. van de dikte van de vis na ong. 20 minuten smullen maar.
    Leker met rijst of aardappel stukjes uit de oven met rozemarijn en doperwtjes.

Geef een reactie

