bob dylan 70

Deze foto hangt op mijn kamertje.
Wat mij betreft is hij de grootste artiest uit de popgeschiedenis.
Een fanaticus ben ik nooit geweest,maar ik ken wel heel wat van zijn muziek.

No direction home, de documentaire van Scorsese heb ik en opvallend is dat hij daarin veel lacht,wat hij op foto’s niet doet.
Een mooie man heb ik het ook altijd gevonden.

Chronicles,zijn autobiografie ( deel 1 ) las ik.

Hij heeft veel met anderen samengewerkt. Johnnie Cash bijvoorbeeld en natuurlijk The Band.
Heel regelmatig draai ik nog The Last Waltz,4 cd’s met Joni Mitchel, Van Morrison, Dr.John. en vele anderen.

Hij is veel gecoverd; denk  aan het prachtige All along the watchtower, door Jimi Hendrix meesterlijk vertolkt.

Het meest beluisterd zal ik Blonde on Blonde hebben,en Girl from The North Country.
Op een kamertje in Amsterdam, met muizen en kakkerlakken.

De film Pat Garrett en Billie the Kid, met Dylan als Billie, maakte grote indruk.
"Billie you’re so far away from home", bezorgt me nog kouwe rillingen.
En Knocking on Heaven’s door.

If you’re traveling to the north country fair
where the wind hits heavy on the borderline
remember me to the one who lives there
she once was a true love of mine.

Dinsdag wordt hij 70.

Ik hoop dat Chronicles 2 verschijnt.

Gefeliciteerd Robert Zimmerman.

Bob Dylan en The Band,1974.

no.592

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

15 reacties op bob dylan 70

  1. luke zegt:

    Voor mij ook groot artiest, Girl from The North Country van het album The freewheelin Bob Dylan en voor mij ook Like a Rolling Stone.
    Groet Luuk

  2. sanderhzng zegt:

    ik heb ooit een rondreis gemaakt door Europa. In mijn walkman zat meestal het bandje met Desire. Prachtige reismuziek met heerlijke verhalen.
    Later kwam ik erachter dat ‘knocking on heavensdoor’ eigenlijk een prachtig KORT liedje is.
    Inderdaad een van de grootste muzikanten ooit.

  3. laila zegt:

    @Luuk.
    Like a rolling stone. Yep.
    @sanderhzng.
    In de tekst heb ik wat toegevoegd. Knocking on Heaven’s door uit Pat Garrett en Billie the Kid. Kippevel.

  4. Blew zegt:

    Hij was mijn introductie in de popmuziek. Later ben ik afgehaakt. De afgelopen tijd wel weer naar een aantal van zijn platen, die ‘vanzelf kwamen binnenvallen’. The Freewheelin’ dus nostalgie, Blonde on Blonde wel aardig. Zoveel woorden dat de zang een van de instrumenten wordt. De betekenis, zo die er is, verdwijnt. En misschien is dat goed.

  5. Kitty Schoenmakers zegt:

    Als dat zo is dan zou je eens bij Paul moeten gaan neuzen. Die schrijft er veel over!http://1987paul.blogspot.com/

  6. laila zegt:

    @Blew.
    Sad eyed lady of the Lowlands heb ik grijs gedraaid.
    Mijn allereerste verkering was uit.
    De muziek gaat dan samenvallen met belangrijke gebeurtenissen.
    John Wesley Harding heb ik ook veel gedraaid.
    Net heb ik de Kronieken teruggevonden.! Ik was het boek kwijt
    @Kitty.
    Wat leuk!
    Hartelijk bedankt.

  7. Christien Damman zegt:

    Heerlijk!
    If you’re traveling to the north country fair
    where the wind hits heavy on the borderline
    remember me to the one who lives there
    she once was a true love of mine.
    Ook door Johnny Cash

  8. Fleur zegt:

    -she once was a true love of mine.-
    Das van Simon.
    Are you going to Scarborough Fair?
    Parsley, sage, rosemary & thyme
    Remember me to one who lives there
    She once was a true love of minehttp://www.youtube.com/watch?v=BYQaD2CAi9A

  9. Fleur zegt:

    How does it feel
    How does it feel
    To be on your own
    With no direction home
    Like a complete unknown
    Like a rolling stone???http://www.youtube.com/watch?v=g1s47L8DrJ0

    Dylan is van broertje.

  10. stecker zegt:

    1)
    Ook wat mij betreft is hij de grootste artiest uit de popgeschiedenis.
    2)
    Ik hou niet van de benaming "Robert Zimmerman", die bestaat nl. niet meer sinds 1963 (zie: No Direction Home). Beetje respectloos om iemands naam te verbasteren. Terry of Zimmy als nickname kan wel.
    3)
    Men denkt toch niet serieus dat Paul Simon Scarborough Fair (Parsley, sage, rosemary & thyme) heeft geschreven?

  11. Fleur zegt:

    Ja,dat veronderstel ik werkelijk,Steck!
    How does it feel???
    Of hang je nog steeds om de neck van die VV?
    Deze is ook nog altijd lekka:http://www.youtube.com/watch?v=MP5C7N173ws
    van Re neeeee!!!

  12. Draver zegt:

    Like A Rolling Stone deze voor mijhttp://www.youtube.com/watch?v=hk3mAX5xdxo&feature=player_embedded#at=12

  13. freddy freeloader zegt:

    Yes, Dylan, als songwriter groots. Ken veel nummers eigenlijk alleen in de uitvoering van andere artiesten. Zoals deze: Johnny Winter met Highway 61 revisited.Vet!http://youtu.be/k616RgpXVRI

  14. laila zegt:

    Bedankt voor de linkjes.
    Naar aanleiding van het doorlezen van zijn Kronieken wil ik deel 2 schrijven.

  15. Fleur zegt:

    Draver, jouw Dylan is veel mooier van sound!

Geef een reactie

