tarot; spiegel van het leven/ 20-9-2016 Pentakels 8

Wat een prachtige foto vind ik dit,van een vrouw die een eeuw geleden leefde.

Pamela Coleman Smith heet ze en ze was illustratrice.

Beroemd is eze geworden van de Rider-Waite Tarot, die me een tijdje geleden is aangeraden,toen ik me er wat meer in wilde verdiepen.

Daar is het eigenlijk niet van gekomen en als ik de fraaie kaarten bekijk,glimmen ze nog van nieuwigheid.

Vanavond heb ik via google een dagkaart getrokken.

Hij is de arbeider,de doener,de postbode.
Als boer bewerkt hij zijn akkers, als kunstenaar brengt hij zijn creaties naar het marktplein.De ridder geeft ,maar hij houdt zijn grote handschoenen aan en het ziet ernaar uit dat hij bang is van het paard geworpen te worden.

Zozo; dat kan ermee door,maar ik heb mijn fraaie doos met kaarten gepakt en er blind één uitgetrokken.

Ik vind het een prachtige kaart maar moest zoeken naar de betekenis. Er staat namelijk niets bij.

Deze kaart  heet Pentakels 5.
Twee bedelaars lopen langs een verlicht kerkraam dat met 5 pentakels versierd is.De bedelaars hebben zich zo met hun lot verzoend, dat zij niet eens meer naar mogelijkheden tot verandering zoeken.
Zij zien zichzelf als bedelaars, zij denken als bedelaars,zij gedragen zich als bedelaars.
En dit geloof is het dat hun waarneming beperkt.
Zij zien het warm verlichte kerkraam ,het licht niet.

Berusting hoort bij deze kaart.

Gadver de gadver; als er nu iets is wat niet bij me past dan is het berusting. Liever sterven in het harnas.

En dat laatste zal zeker te maken hebben met mijn geboortekaart: De Geliefden.
Met zo’n kaart kun je immers alle elementen trotseren?

————————————————————–

Dit is blog 589.
Ik wil de 600 halen.

——————————————————-

20-9-2016

Net even een kaart getrokken.

Wow; plezier en motivatie voor iets nieuws.

Pentakels 8

 

 

 

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

2 reacties op tarot; spiegel van het leven/ 20-9-2016 Pentakels 8

  1. Kitty Schoenmakers zegt:

    Ik heb begrepen dat er een behoorlijke studie voor nodig is om zulke kaarten te duiden😉
    Nog 11 te gaan.

  2. laila zegt:

    Dat lijkt mij ook!
    Elluf nog.

Geef een reactie

