sex? (she me)

Wat roepen ze bij je op;deze foto’s?
Heb je de neiging je af te wenden? Schaamte?

Ik moest meteen denken aan de Vaginamonologen; oorspronkelijk van Eve Ensler en gebaseerd op interviews met 200 vrouwen.
Bij de opvoering in 2002 deden beroemdheden als Oprah Winfrey,Meryl Streep en Jane Fonda mee.
Ook in Nederland deden bekende vrouwen mee.
Het was bedoeld als een aanklacht tegen seksueel misbruik en geweld en de intentie was om vrouwen trots te laten zijn op hun vagina.

Het is al weer een tijdje geleden  dat we met een groep schrijvers meededen aan een wedstrijd vaginamonologen schrijven.
Erg leuk; met een scala aan invalshoeken.
Eentje had een mystiek verhaal over de yoni weet ik nog.

De affiche is van Dinie Besems uit de serie kutten en lullen , te zien op de tentoonstelling SHE ME in Zwolle. Ze zijn gemaakt van groente en ik vind ze wel geinig.
Zij is één van de kunstenaars, ze maakt ook veel sieraden, die het onderwerp met humor belichten.

Kutten en lullen; bronnen van pijn, frustratie,maar ook plezier, lust, liefde en voortplanting. Ze spelen een grote rol in ons leven.

De openheid over seksualiteit is steeds groter geworden, maar hoe staat het met intimiteit?

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

10 reacties op sex? (she me)

  1. dirk pols zegt:

    wat een kutverhaal…!

  2. Gus zegt:

    Ik zie ze in zwart/wit. Misschien was in kleur mooier geweest.

  3. laila zegt:

    Dag Gus.
    Ik ken ze alleen in zwart-wit,heel scherp in de catalogus, maar ze werkt ook in kleur.

  4. Fleur zegt:

    Je hoeft `m niet te parfumeren,want eigen geur is a
    deliciousness scent of a woman.

  5. Fleur zegt:

    Is haar verregaande aantrekkingskracht zuiver biologisch verklaarbaar?
    Of speelt cultuur en psyche de voornaamste rol?
    Zijn er meer elementen te benoemen die hierbij om de hoek komen kijken,that`s the question.

  6. Fleur zegt:

    du vague à l’âme
    is vag ina male or female?

  7. laila zegt:

    Dag Fleur:-)

  8. Fleur zegt:

    Dag Lai…)))
    kijk,dit staat heel toepasselijk hier rechts op jouw website:

  9. Fleur zegt:

    -soms blader ik een album door
    en kijk of ik hetzelfde zie als toen
    het is onmogelijk
    en omgekeerd je bent nog jong
    je zou een provo kunnen zijn
    maar dat is eeuwen later
    je weet nog niets van alle faam
    verdriet dat je verlammen zal
    je zoon die je verliezen zult,hij
    bijna net zo oud als jij nu bent
    op dit portret
    mijn blik is niet meer los van
    alles dat het leven heeft geleerd
    maar jij jij hebt het nog tegoed
    al weet ik hoe het zal vergaan
    soms blader ik een album door –

Geef een reactie

