world upside down (she me)






Een van de vrouwen die meedoen aan SHE ME, de expositie over vrouwbeelden in Zwolle is Diana Blok.
Thuis is voor haar overal en nergens.
Ze groeide op in Columbia en Guatemala tijdens periodes van burgeroorlog en woont vaaf 1974 in Den Haag.


Haar artistieke onderzoek is een verlenging van deze werkelijkheid.



Haar focus ligt bij identiteit: afkomst,geslacht,seksuele geaardheid,mythes en archetypes. Ze doceert in Den Haag en geeft masterclasses in Finland, Zweden,Mexico en Frankrijk.



World upside down heet de foto rechts uit 2006.
(www.dianablok.com)


De linker foto heeft te maken met recycling.
De Spaanse modeontwerper Ricardo Ramos kocht de traditionele Staphorster kledingstukken bij de museumboerderij en maakte er iets heel anders van.
Eerder werkte hij met traditionele kleding uit India.
"Als modeontwerper probeer ik een kleine bijdrage te leveren aan het in stand houden van cultureel erfgoed. Ik gebruik mode om een nieuwe interpretatie te geven aan tradities."


Wat zullen ze trots zijn daar ik Staphorst dat hun prachtige stoffen ( gekoppeld aan een oude mythe) te zien waren op een modeweek in Berlijn.



Ik had hem al een tijdje in het vizier maar vond het nu het moment om er iets mee te doen. Straks ga ik weer eens met de bus naar Staphorst.Werkveldbezoek.



Dat de foto’s naast elkaar zijn gekomen heeft te maken met mijn technisch onvermogen; het is toeval, maar ik vind het wel een aardig contrast.


Beide laten een " omgekeerde wereld" zien.

Staphorst: here i come.







Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

2 reacties op world upside down (she me)

  1. Jacob Hesseling zegt:

    Smullen.
    Erg mooi blog en foto’s

  2. anna zegt:

    Bon appetit Jacob;-)

Geef een reactie

