117




Een gigantische stroomstoring schijnt hier geweest te zijn, met scholen die naar huis gestuurd werden, mensen die vast zaten in de lift en internet dat het niet deed.


Daar mis je niet zoveel aan,vind ik.Al zullen die 12.000 game-verslaafde kinderen,die in het nieuws zijn daar anders over denken. En dat is nog maar het topje van de ijsberg,volgens mij. Hoe groot is het aantal game(blog)-verslaafde volwassenen?


Toen ik net weer google opstartte werd ik getroffen door de prachtige animatie.
Martha Graham 117, staat erbij en het gaat dan om De grondlegster van de moderne dans.
Ze leefde van 1894 tot 1991 en werd dus 96.


Vanmorgen werd ik al vroeg getroffen door een andere oude man;
Jules Schelvis van 90, overlevende van Sobibor, getuige tegen Demjanjuk.


"Na 66 jaar stond hij fier in de rechtszaal opdat het verhaal van de 34.000 doden niet in het donker zou blijven."


Wat een wonder dat zo’n man, ziek na alle ontberingen en wreedheid zo oud is geworden.


Wreedheid is een  in het oog springend item in de krant.


Ik lees erover bij Grunberg, die het heeft over de behoefte aan verbroedering,spanning en seks en de doodsdrift die op het slagveld van erotische aard zou zijn.
Is daar een overeenkomst met de gamewereld?


Aleid Truijens die het heeft over pesters en omstanders.


Ik denk dat het ondanks alles een optie is om net als Martha Graham maar een beetje swingend door het leven te gaan.


Het leven een dansfeest...



Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

2 reacties op 117

  1. Catharina Anna Maria van Vliet zegt:

    Groot nieuws was het niet die stroomstoring, maar het is wel raar.
    De lichten uit in de winkels,
    het personeel staat een beetje daas rond te kijken,
    zonder elektra staat alles stil.
    In het centrum hadden ze nog wel stroom.
    Wat Grunberg daar schrijft,
    staat me tegen.
    Het wil er bij mij niet in.
    Wat weet hij van het slagveld vraag ik me dan meteen af.

  2. anna zegt:

    Hier in Zwolle-Zuid ( Windesheim) heb ik er niets van gemerkt.
    Grunberg weet veel over dat onderwerp CAM.
    Hoewel het tegen kan staan wordt het in veel theorieen/literatuur bevestigd.

Geef een reactie

