kikkervisjes eten elkaar op

In mijn buurt ziet het er nog een beetje uit zoals op deze schoolplaat .


Afgelopen zondag zag ik een ooievaar in de wei, een reiger op zoek naar voedsel en aan de waterkant een broedende zwaan.


Maar vorige week in Drente hield ik mijn hart vast.
Akkers vol kleine groene plantjes. Zouden die het redden met de droogte?


Op het aloude landgoed Rheebruggen, waar mijn partner kikkers en salamanders monitort waren veel poeltjes totaal verdroogd.
In ééntje zag hij nog drie kamsalamanders en veel kikkers.
En dan te bedenken dat juist dat gebied heel rijk is aan salamanders,volgens aloude mystiek een symbool van vuur.
De bioloog/schrijver  Dick Hillenius,  heeft er veel uitgezet.


Gras dat niet meer groeit, de rupsen die bomen kaal vreten en wat lees ik vandaag in de krant:


“Met teveel beestjes in te weinig water zie je bij kikkervisjes dat ze elkaar gaan opeten.”

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

4 reacties op kikkervisjes eten elkaar op

  1. anna zegt:

    Het heeft geregend Laila en:
    a hard rain is gonna fall,zong Bob Dylan al.

  2. Catharina Anna Maria van Vliet zegt:

    De kikkervisjes heb ik nog niet gezien. Ik blijf opletten….

  3. laila zegt:

    CAM.
    Veel donder en bliksem en regen vannacht,maar of het genoeg water is?

  4. anna zegt:

    De essaybundel:
    Oefeningen voor een derde oog, van Dick Hillenius, heb ik net gedownload.
    Gaat morgen mee in de bus/trein.

Geef een reactie

