hollands kant

Nog drie dagen en dan is het meivakantie. Eindelijk weer eens een paar dagen weg.

Straks fiets ik weer door het parkje met volop Hollands kant.
Nog steeds ben ik er verbaasd over dat alle bloemen zo snel uitgekomen zijn.

Fluitekruid, of Hollands kant,zoals Jac. P Thijsse het noemde heb ik altijd heel mooi gevonden.
Het is een wilde variant van kervel, las ik net.
Volgens mijn kruidenboekje ( Wina Born) stamt kervel hoogswaarschijnlijk uit Zuid-Rusland en moet het in de tijd van Karel de grote in de kloosterkruidentuinen zijn gekomen. Men gebruikte het kruid voornamelijk om er zalf van te bereiden.
Hildegard van Bingen geeft hiervoor een recept: kervelsap met wierook en zwavel verwerkt in varkensvet. Curieus.

Vanmiddag heb ik het genoegen de presentaties van eindwerkstukken bij te wonen van vier groepen, die er twee maanden, met veel plezier aan gewerkt hebben.
Prachtige praktijkonderwerpen; vanuit een zorgboerderij, asielzoekerskinderen,ouderen enz. Ik verheug me er op.

Ze zullen nu al wel een beetje zenuwachtig zijn maar de groep is veilig genoeg.
Op de zorgboerderij,één van de studenten is eigenaar,  hebben we in juni een eindfeest

Wat zullen ze trots zijn.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

2 reacties op hollands kant

  1. jozzua zegt:

    Vooruitte Kruid !
    Zoals U weet ben ik veel in de bossen
    ook daar is het onvoorstelbaar..
    Zelfs een Beroemde A Z A L E A Japanse..
    Staat nu al in Bloei !! Echt waar..
    Terwijl vorige Week de Knop er nog niet was..
    Dit was eerste Paas dag!!
    En ik heb daar bij iemand Eitjes verstopt
    in de Bossen, die vervolgens allemaal
    Geschmolten waren !
    Maar Het Fluiten – Kruid is Prachtig
    Geniet van de Vacantie
    Groet á Vous Joshua

  2. laila zegt:

    Dank je wel Joshua!

Geef een reactie

