paars ,pasen en paardebloemen/ maart 2016 aanslag vliegveld Belgie

“Paars is de kleur van de veertigdagentijd voor Pasen”, staat er op de kaartjes van mijn werk ( Geert Groote Instituut) Nu heeft Pasen voor mij nooit grote betekenis gehad, maar er zijn tradities die wel kunnen bekoren.
“De kleur nodigt uit tot verdieping en bezinning”, lees ik verder. Je kunt je afvragen wat je doet en hoe je het doet. Zijn er dingen die beter anders kunnen? Zijn er belangrijke vragen waar je niet aan toe komt? Zijn er mensen waar je aan voorbij gaat?
Vier vrije dagen zijn er zo en ik heb veel plannen. Natuurlijk gaan we naar oma die 90 wordt. Hoe lang zal ze er nog zijn? ( overleden in 2012)
“Erbarme dich…( Frans Bruggen) is het beluisteren waard en de Groene Amsterdammer zal ik zeker kopen. Interviews met 75 sociale wetenschappers geven aan wat de grootste problemen van deze tijd zijn .( Nu ( 1-4-2015): de 5 grootste denkers volgens Marli Huyer,naamloos marli huyer
denker des vaderlands, die filosofie uit de ivoren toren wil halen)
Maar het het zijn ook dagen voor ontspanning.Wellicht eten we voor het eerst asperges dit jaar.Gisteren heb ik al bloembakken gemaakt . Fietsen langs de IJssel of  de Vecht.( beetje koud nog)
Waar de paardebloemen de velden kleuren. Geel met het lila van de pinksterbloemen. Een plezierige tijd wens ik de lezer. afbeeldingen: internet —-
—————————-
22-3-2016
Na een heel mooie wandeling met de hond is het nieuws een grote domper.
Aanslag vliegveld Belgie.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

3 reacties op paars ,pasen en paardebloemen/ maart 2016 aanslag vliegveld Belgie

  1. Catharina Anna Maria van Vliet zegt:

    Goed idee

  2. laila zegt:

    Hoi CAM,
    Het is zo mooi nu rondom Zwolle.
    Naar alle windstreken.

  3. Robbie Kruzdlo zegt:

    Aanbevolen groet…mooi blog, heerlijk zo de Pasen te beginnen.

Geef een reactie

