lamium purpureum

Dit weekend was ik weer verwonderd door de schoonheid van de bloemen en ik nam een paar foto’s in de tuin.
"Heb je mijn foto’s al gezien",vroeg ik en toen ik later achter de computer ging zitten was er eentje als screensaver geplaatst.Lief.

Een heel beeldscherm met lamium purpureum.
Een heel veldje in de tuin van een prachtige bloem, die ook als onkruid wordt gezien.Of juist?
Rode dovenetel heet hij ook of paarse; de hele bloem is geneeskrachtig.

In de krant las ik de eerste  column van René Cuperus.( schrijver van De wereldburger bestaat niet; cultuurhistoricus van de Wiarda Beckman Stichting)

"Dat aanhoudende slechte humeur van ons",is de kop.
Hij stelt zich de vraag wat je doet met een samenleving waarin grofweg de helft van de bevolking de toekomst optimistich omarmt en de andere helft het gevoel heeft aan het verkeerde eind van de geschiedenis te zijn terechtgekomen?
Hij heeft het over de lageropgeleiden en the sqeezed middle, de beknelde middengroepen.

Ook in Engeland wordt dat fenomeen herkend.

"Ruim de helft van de Britten voelt zich ontheemd in de globaliserende wereld van arbeidsonzekerheid,massamigratie en individualisering.

Men hunkert massaal naar houvast en identiteit,iets wat de gevestigde en technocratische politiek niet kan of wil leveren."Schrijnend.

Visualiseren kan je humeur beinvloeden.
Je iets moois voorstellen en iets waar je rustig van wordt.

Met het beeld van de rode( of paarse) dovenetel ga ik deze week beginnen.
Ik zie hem als ik uit het raam kijk, de tuin inloop en op de computer.

foto internet
(ik weet niet hoe ik een eigen foto moet verkleinen)

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

12 reacties op lamium purpureum

  1. Fleur ile de France zegt:

    OOOO Renéeeee
    wat weet je toch veel!!!LABIA LAMIUM KLEURT SCHIELIJK P U R P U R E U M !!!
    ACH JA IK `VIES U ALIZEER` WAT AF, MIENEER.

  2. Fleur ile de France zegt:

    U bent niet in staat tot verandering van uw foto?
    Zwemmen in koud water,of wassen op hoge temp.geeft krimp.
    Echter…u toont een zeer gevaarlijk plantje
    dat veel irritatie kan veroorzaken
    op uw huid.

  3. Fleur ile de France zegt:

    Btw het was geen tekstje voor laaggeschoolden,mijns inziens?!

  4. Christien Damman zegt:

    Hoi Laila,
    ik voel me vaak ook zo’n ontheemde.
    ”Visualiseren kan je humeur beinvloeden.
    Je iets moois voorstellen en iets waar je rustig van wordt.”
    Visualiseren: Ik vind het jezelf in de maling nemen want als je ontwaakt is er weer dat ontheemde gevoel.
    Misschien moet ik het anders zien.
    groet
    Christien

  5. Fleur ile de France zegt:

    Nee hoor je ziet het prima.
    Rene is niet zo verzorgd om te zien,hij heeft wel iets van Joop.

  6. Fleur ile de France zegt:

    Chr:als je ontwaakt is er weer dat ontheemde gevoel.-
    Wat voel je an?
    Kan je dat omschrijven?
    Voel je je verloren,lost in space?

  7. Fleur ile de France zegt:

    Christien heb je hier wat an,krijg net binnen van zoolmeet
    die ik amper zie of hoor
    was das nou voor een zoolmeet zeg
    -Hoe mensen kunnen leren om zonder angst te leven?
    Door eerst te leren om mét hun angst te leven. –

  8. laila zegt:

    Beetje in de war Fleur.
    Ik heet niet René.
    @Christien.
    Het valt wel, maar niet mee; soms.
    Lost in this world van Anouk hoorde ik nog. Dit weekend.

  9. Fleur ile de France zegt:

    Ja,ik zag mijn omissie te laat,Laila.
    Ik heb teveel energie vandaag.
    Vergeef me)))

  10. Blew zegt:

    Een foto verkleinen doe je heel handig met Windows Resizer. Zoek op Google en installeer van de Windows-website. Het is een zeer klein en eenvoudig programmaatje dat zich heel gemakkelijk laat bedienen. Ik maak voor het VK-blog mijn foto’s 590 pixels breed. De hoogte hangt af van de breedte. Als je vragen hebt, mail je maar. Je mag me ook foto’s sturen, die ik dan -verkleind- aan je terugstuur.

  11. laila zegt:

    @Blew.
    Omdat ik slechts sporadisch foto’s maak, leer ik de technieken niet.Het aanbod onthou ik.

  12. Catharina Anna Maria van Vliet zegt:

    Ah de paarse dovenetel.
    Is die ook in jouw tuin goed vertegenwoordigd?
    Al die ontevreden mensen,
    het is jammer.

Geef een reactie

