amnesty international / 5-10-2015 IKON DOC over Anna Politkovskaja/ 7-2-2017 Slaughterhouse Syrie/ 1 maart 2017 ACTIE voor Turkse journalisten/9/10-12 Schrijfmarathon


 
Er is veel dat ik niet weet.Over goede doelen bijvoorbeeld.
 
Maar Amnesty International heeft altijd mijn sympathie gehad.
 
50 JAAR BESTAAT DE ORGANISATIE.
 
In Nederland heeft ze 300.000 leden en internationaal 2,8 miljoen leden.
In 1977 kreeg de organisatie de Nobelprijs voor de Vrede (  wist ik niet meer )
 
In de Stentor lees ik een interview met de Nederlandse voorzitter; Eduard Nazarski.
 
Over de uitbreiding van het werkterrein van politieke gevangenen naar culturele en sociaal-economische mensenrechten.
Zoals Shell in Nigeria.
Het is belangrijk dat we met transnationale ondernemingen blijven praten over hun verantwoordelijkheid.”
 
Of over het betrekken van jongeren bij AI.
“Er komen steeds nieuwe manieren. Zo staan we al vele jaren op Pinkpop.”
 
Eén van de actieve betrokkenen in Hengelo vertelt dat daar veel actieve jongeren zijn door projecten op scholen.
 
Of over het feit dat vorige maand voormalig secretaris-generaal Irene Khan een premie kreeg van zes ton bij haar vertrek.
 
“Er zijn klachten over gekomen en als Nederlandse afdeling hebben we daar afstand van genomen.”
 
Centraal staan nog steeds de Schrijfgroepen in het hele land.
Ik heb altijd wel mensen gekend die daar aan meededen en overwoog het zelf ook regelmatig.
 
 
Zelf ben ik lang lid geweest maar op een gegeven moment heb ik weer opgezegd.
 
50 jaar Amnesty International.
Een moment om weer lid te worden.
 
“Wat is de grootse verdienste geweest van Amnesty de afgelopen 50 jaar?”
 
“Amnesty is wereldwijd dé organisatie die veel burgers heeft weten aan te zetten tot het voeren van actie voor mensenrechten.
Zelfs in Nederland is het nog steeds relevant om te strijden voor meer individuele waardigheid en vrijheid.( discriminatie in het algemeen baart ons zorgen)”
 
Hoe denkt de lezer over deze organisatie?
 
 
www.amnesty.nl
 
 
nb.
De Russische journaliste Anna Politkovskaja , links onder op de collage, was in 2002 in Amsterdam om te praten over haar ooggetuigenverslagen over martelingeh en geheime kampen.
 
In 2006 werd ze vermoord.


7-2-2017

Slaughterhouse Syrie.

Human Slaughterhouse


Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

3 reacties op amnesty international / 5-10-2015 IKON DOC over Anna Politkovskaja/ 7-2-2017 Slaughterhouse Syrie/ 1 maart 2017 ACTIE voor Turkse journalisten/9/10-12 Schrijfmarathon

  1. anna zegt:

    Well; ik spring op de fiets.
    Tactus, verslaafdenzorg heeft een nieuw,voorlopig onderkomen.
    Ik ga een kijkje nemen.

  2. Kitty Schoenmakers zegt:

    Waarom heb je op een bepaald moment opgezegd?
    Wij zijn, ik denk, zo’n 25 jaar lid/donateur.

  3. laila zegt:

    Andere prioriteiten.
    Dank voor je reactie.

Geef een reactie

