fantasie

Fantasie is een vorm van weigeren.
Je weigert om je te beperken tot
maar één manier van kijken.

Fantasie is niets anders
dan de feiten onder ogen zien,
maar wel alle feiten tegelijk.

Fantasie is begrijpen dat alles
bestaat uit alles-en dat daarom,
op ieder gegeven moment,
één enkele gedroomde wereld
zich kan ontpoppen als een vlinder
tot alomvattende werkelijkheid.

—————————————————————–

Erg mooi vind ik de afbeelding van Marc Mulders, waar Ingmar Heytze voor Happinez dit gedicht bij maakte.

En al slaan ze elkaar aan het andere eind van de wereld bijna half dood, en dwalen de geesten in Japan over verdronken ruines,
ik kan er niets aan doen.

Er is altijd nog de verbeelding.

http://www.schrijversonline.org heeft een schrijfwedstrijd tot eind april.

Schrijf een essay over jouw foute held.




Steeds verschijnt Stephen Seagal
voor mijn geestesoog.
Stoer en stoicijns,
altijd voor je
in de bres springend.
Een superman.


Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

3 reacties op fantasie

  1. anna zegt:

    Wat een mooie pauw Laila.
    Het gedicht: hmmm en Seagal: errug fout.
    Maar dat is ook de bedoeling.

  2. Maria Trepp zegt:

    Ik houd van de fantasie, en ik houd ook van de periode in de wetenschap toen wetenschap en fantasie nog beter samengingen dan nu.
    zie mijn laatste blogs http://passagenproject.com/blog/

  3. laila zegt:

    Deze schrijfwedstrijd Jouw foute held is ook van de VK.
    Trouw heeft ook een mooie ( 16 april):
    Stop de vrijheid!Ha.
    Ik ga voor de prijs:-)

Geef een reactie

