een dagje lady gaga ( 100 jaar vrouwendag)/105

Zal ik het voor de zoveelste keer weer eens hebben over het feit dat het glazen plafond voor vrouwen echt bestaat?
Dat volgens Jessica de Jong ( VK vandaag) Jantine modaal 1000 tot 1300 euro minder verdient dan Jan modaal en dat een quotum de enige oplossing is voor verandering van deze schrijnende toestand.(Jessica de Jong: Vrouwen zijn gelijk aan mannen-behalve in de directiekamer)
 
Of zal ik het hebben over Lisette Thooft ( vandaag VK) die in haar boek De onverzadigbare Vrouw-en de afwezige man  uiteenzet dat seksuele zelfbeheersing aan de basis ligt van de vrijheid die vrouwen nu hebben?Daar zit wat in. Al die mensen die zich door hormonen laten regeren zijn “tokkies”. Niet dan?
 
Of weer eens Aletta Jacobs ten tonele voeren,de eerste vrouw die de universiteit bezocht , het meisje uit Sappemeer, of Anna Zernike, de eerste vrouwelijke dominee uit een beroemd geslacht,vrouw van de schilder Jan Mankes?
 
Op www.aletta.nu is veel te lezen over de geschiedenis van de vrouwendag.
 
Een feit is dat ik na een korte blogvakantie weer het viegtuig heb gepakt en terug ben in de blogwereld.
 
Een leuk berichtje trof mij vanmorgen .
Een meisje met zwarte rastastaartjes van 9 zou wel een dagje Lady Gaga willen zijn.
( het Groninger Museum is bezig met een tentoonstelling over haar)
 
Ik weet eigenlijk amper wie dat is, maar blijkbaar spreekt ze tot de verbeelding van kleine meisjes.
 
“Wie zou je wel eens een dagje willen zijn” ?.
 
“Lady Gaga,omdat ze vaak in het buitenland zit en mooie kleren draagt.”
 
Eigenlijk lijkt mij dat ook wel wat.
 
Vandaag trek ik mooie kleren aan  en hoge hakken en vlieg ( weer) naar het buitenland.
Mijn nagels heb ik al gelakt.
 
Wie zou jij een dagje willen zijn?

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

17 reacties op een dagje lady gaga ( 100 jaar vrouwendag)/105

  1. Apiedapie zegt:

    Hehe, flauw, maar het eerste dat bij me opkwam was: het vriendje van Lady Gaga. Maar eh, nee dus. Mezelf vooral. Elke dag.

  2. laila zegt:

    Het is een gedachtenexperiment Apiedapie en gedachten zijn vrij;-)
    Eens kijken of het wil:
    Fietsen met hoge hakken.

  3. digdog zegt:

    en op hoeveel hoge hakken zou je kunnen fietsen?

  4. Catharina Anna Maria van Vliet zegt:

    dus als ik een fietsster met rode haren en hoge hakken op de grond zie liggen dan weet ik dat het niet gaat?

  5. Catharina Anna Maria van Vliet zegt:

    Lady Gaga staat onderaan mijn lijstje,
    ik denk al al die video clips en realiseer me
    dat elke danspas
    25x over moet voor de camera.
    Lijkt me dodelijk vermoeiend.

  6. laila zegt:

    @digdog.
    cryptogram?
    @Haha Cam.
    ‘k ben toch maar op het bezemsteeltje gegaan,met wapperende rode haren.
    Hoge hakken draag ik niet,wel kleine hakjes, vanwege mijn lengte ( 1.77).
    Dan steek je boven veel mannen uit. Zo sneu:-)

  7. maria-dolores zegt:

    het eerste dat bij me opkwam was toch: Maria-Dolores
    maar ik ga nu boodschappen doen en zal onderweg over een eventuele tweede favoriet nadenken :-).
    geen idee wie ik écht (een dagje) zou willen zijn…

  8. laila zegt:

    MD.
    "Weet je wie ik wel zou willen zijn?
    Een bloemetjesgordijn."
    Leuke vraag om over na te denken.
    Wie wil ik 1 dagje zijn?
    Ik ben benieuwd op wie jij uitkomt.

  9. Robbie Kruzdlo zegt:

    Graag gelezen en ab groet

  10. laila zegt:

    Dag Rob.
    Een lentegroet.

  11. Christien Damman zegt:

    Een vogel zou ik willen zijn.

  12. meneer_opinie zegt:

    Ich mochte ein eisbar sein
    im kalten polar
    dan musste ich nicht mehr schreien
    Alles war so klar.
    -Grauzone
    Als dat niet kan, dan maar gewoon Beck, het lijkt me wel leuk om een getalenteerd rockmuzikant te zijn.
    Of Philippe Remarque, dan kon ik het VK-blog alsnog redden 😉

  13. maria-dolores zegt:

    hm… ik kwam uit op God of de Duivel.
    maar kon niet goed kiezen wie van de twee…

  14. laila zegt:

    @christine.
    Een vrije vogel; jaaaaaaaaaaaa.
    @mijnheer opinie.
    Philippe Remarque.Yep en dan dikkerdje Witteman vragen wat af te vallen;-)
    @maria-dolores.
    Voor het avontuur: een dagje duivel.Super.
    Nog 2,5 maand blogplezier hier:-)

  15. freddy freeloader zegt:

    Ik zou ook best een dagje Lady Gaga willen zijn. Maar dan geen gefriemel aan mijn lijf en een dagje vrij.
    Of Serena Williams.
    Anders maar Poetin, dan zou ik die dag benutten om af te treden.

  16. svara zegt:

    ik zou het niet weten
    tis altijd wat….
    leuke vraag

  17. Swanet zegt:

    Dikkerdje Witteman? Bah, wat lelijk ben je. En dat op vrouwendag.

Geef een reactie

